• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

ایران با تمام توان از صلح و ثبات عراق دفاع و حمایت می‌کند

  • 27 خرداد 1394 - 18:33
ایران با تمام توان از صلح و ثبات عراق دفاع و حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری کشورمان و نخست وزیر عراق ظهر چهارشنبه در نشست هیات‌های عالیرتبه مشترک ایران و عراق دیدارهای پرشمار مقامات دو کشور را گواه دوستی و روابط نزدیک تهران – بغداد توصیف کرده و اظهار داشتند: ایران و عراق مصمم به تعمیق روابط موجود و ایجاد و گسترش عرصه های جدید همکاری با یکدیگر هستند.
جهانگیری در این نشست سطح روابط دو کشور را مطلوب توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به اشتراکات تاریخی و فرهنگی با عراق، به دنبال ارتقای همه جانبه سطح و نوع تعاملات با این کشور است.

معاون اول رییس جمهوری افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت و دولت عراق حضور داشته و با تمام توان از صلح، ثبات و پیشرفت کشور و ملت دوست و برادر خود عراق دفاع و حمایت می کند.
جهانگیری تاکید کرد: دو طرف عزم جدی دارند تا موانع موجود بر سر گسترش همکاری های دو کشور را برطرف کنند.
معاون اول رییس جمهوری همچنین با اشاره به حضور گروهک تروریستی داعش در عراق و سوریه تصریح کرد: باید با همکاری و از موضع واحد با اعمال تروریستی و خشونت آمیز داعش در عراق و سوریه مقابله کنیم.
حیدرالعبادی نخست وزیر عراق نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در مدت کمتر از یکسال سپری شده از روی کار آمدن دولت وی در عراق، این دومین سفر او به تهران است، آن را تاکیدی بر روابط دوستانه و صمیمی دو کشور عنوان کرد و گفت: هدف از این سفر گسترش همه ابعاد روابط تهران و بغداد است.

نخست وزیر عراق بر ضرورت رفع موانع گسترش بیش از پیش تعاملات و همکاری های دو کشور تاکید کرد.

وی تصریح کرد: دو کشور می توانند تکمیل کننده روابط یکدیگر در منطقه و جهان باشند و به این وسیله نقش آفرینی یکدیگر در منطقه و جهان را تقویت کنند.

العبادی اظهار داشت: ایران و عراق باید جبهه ای یکپارچه برای مبارزه با تروریسم ایجاد کنند.

جهانگیری و العبادی همچنین درباره مباحث مورد علاقه دو طرف برای گسترش و ایجاد عرصه های جدید همکاری بحث و تبادل نظر کردند.

ثبت دیدگاه