• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

همان تک محصولی که به طلای سبز معروف بود! منظورمه!!

  • 11 خرداد 1396 - 10:26
همان تک محصولی که به طلای سبز معروف بود! منظورمه!!

نمیدانم چه حکمتی است داخل هر آبادی که میشویم باغی که کمترین فاصله با چاه موتور و منبع آب دارد برخلاف تصورمون معمولا درختان ضعیفتری دارد .

شاید به این علت باشد که صاحب آن باغ خیالش از تامین آبش راحت بوده وبه باغات دیگرش بیشتر رسیدگی کرده و باغ نزدیک به آب مانند شخص همسایه کبابی میماند که هر روز فقط از کباب بوی آنرا حس کرده وبس!

امروز چه خوش خیال بودم که بعد چندین  سال به باغاتمون و باغاتی  سر زدم که بعلت کمی و شوری بیش از حد آب خشک شده اند تا شاید خاطرات خوش سالهای خیلی قبل برایم زنده شود  چاهی که از بیست سال قبل آب مناسب کشاورزی نداشت وچهار مرتبه به فاصله هر صدمتر جابجا شده به باغات اطراف چاه قدیمی تا چهارمین چاه که نگاه میکنم همه خشک شده اند بهتر بگویم اینجا نسیم مرگ نوازشت میکند واین آبادی صددرصد  خشک شده است بادویست مالک!!!

دویست خانواده، چه کسی از حالو روز امروز این خانواده ها خبر دارد وچه کسی باید خبر داشته باشد؟؟ اطراف این آبادی!!! چهار آبادی دیگر قرار دارد که بین ۷۰تا ۱۰۰%خشک شده اند نام این آبادیها را نمیبرم شاید بشنوند از اسم آبادی که برایشان انتخاب کرده اند خجالت بکشند! نمیدانم چند خانواده منبع درآمدی خودشان را از دست داده اند کمی دورتر، از انار تا رفسنجان هنوز باغات سبزی وجود دارد باغاتی که فقط سبزند وچندین سال است ثمری نداده اند وباغاتی دیگر که هنوز هم تا چندسالی میشود به برکاتشون امید بست.

سرسبزی باغات،سرسبزی گول زننده ای که فقط کشاورزان را امیدوار نگه داشته، امید به آینده وچقدر برایم سخت است که من واین پنج آبادی آینده این منطقه هستیم وکشاورزانی که همه همسایه کبابی هستند! قرار است درآینده چندنفر به خانواده‌هایی بپیوندند که همه چیزشان را از دست داده اند در منطقه انار چند خانواده وجود دارد؟ آیا آن روز فاجعه است؟؟؟!!!!

نمیدانم چه به روزم آمده چقدر آینده این منطقه را غیر قابل باور تصور کرده ام من که به طنز نویسی از جدی ترین سوژه ها تبحر داشتم بعید نمیدانم با این مطلب وبا این سوژه برای همیشه طنز نویسی را فراموش کنم!

چند سوال برایم پیش آمده مطلب بالا که طنز نبود؟! اصلا طنز چه جوری نوشته میشود؟؟!  میشه یکی مارا از این کابوس وحشت ناک بیدار کند؟ جایی در انار جهت آموزش طنز نویسی سراغ دارید؟؟!! در آینده چی؟؟!! همان آینده ای که از محصولش خبری نیست همان تک محصولی  که به طلای سبز معروف بود! منظورمه!!

حسین جنایی

 

ثبت دیدگاه