• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

فارس همچنان در سکوی اول اجرای آبیاری نوین در کشور

  • 31 فروردین 1399 - 20:46
فارس همچنان در سکوی اول اجرای آبیاری نوین در کشور

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: فارس با ۳۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی مجهز به سامانه آبیاری نوین، همچنان در سکوی اول اجرای آبیاری نوین در کشور قرار دارد.

امیر اسلامی با اشاره به اینکه اجرای سامانه های نوین آبیاری در هر هکتار  صرفه جویی چهار هزار مترمکعبی در آب را به دنبال دارد، تصریح کرد: از طرح‌های مذکور ۴۳ درصد آن آبیاری قطره ای، ۵۶ درصد آبیاری بارانی و ۱ درصد کم فشار بوده و  فارس با فاصله زیادی  از استان دوم جای گرفته است.

به گفته وی؛ در سال گذشته نیز با تجهیز ۷ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان فارس به سامانه های نوین آبیاری، این استان همانند سنوات گذشته رتبه اول را در کشور کسب کرد که علاوه بر صرفه جویی حدود ۳۰ میلیون متر مکعبی آب، در شرایط سخت اقتصادی برای ۲ هزار و ۶۰۰ نفر نیز به طور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شد.

اسلامی می گوید:  سال گذشته ۸۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان فارس برای تجهیز زمین‌های خود به روش‌های نوین آبیاری تخصیص یافت.

به گفته وی؛ در سال جاری در صورت تامین اعتبار، برنامه ریزی شده حداقل ۱۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به زیر پوشش طرح‌های نوین آبیاری برود.

ثبت دیدگاه