• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

مسدودکردن ۳۷ حلقه «چاه غیرمجاز» در فارس

  • 03 اردیبهشت 1399 - 13:46
مسدودکردن ۳۷ حلقه «چاه غیرمجاز» در فارس

مدیردفتر گشت و بازرسی آب منطقه‌ای فارس از پر و مسلوب المنفعه کردن ۳۷ حلقه چاه غیرمجاز در ۱۲ شهرستان خبرداد.

علی اکبر بازیار گفت: گروه‌های گشت و بازرسی آب منطقه‌ای فارس با اطلاع از فعالیت این چاه‌ها عملیات پر و مسلوب المنفعه کردن آنها را با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری نیروی انتظامی انجام دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای فارس، او افزود: همزمان با اجرای عملیات پر و مسلوب المنفعه کردن این چاه‌های غیرمجاز، دستگاه‌ها و ادوات حفاری خاطیان توقیف سد.

مدیردفتر گشت و بازرسی  آب منطقه‌ای فارس ادامه داد: شش حلقه چاه غیرمجاز در شیراز،  11 حلقه چاه غیرمجاز در مرودشت ، چهار حلقه چاه غیرمجاز در داراب، دو حلقه چاه غیرمجازدر  سپیدان، سه حلقه در آباده، سه حلقه چاه غیرمجاز در فراشبند، یک حلقه در سروستان،یک حلقه در زررین دشت،دوحلقه در جهرم، یک حلقه در گراش، یک حلقه در کازرون و دو حلقه در مهر پر و مسلوب المنفعه شدند.

بازیار همچنین هشدار داد: حفر چاه غیرمجاز از جمله جرائم حوزه منابع آب است که برخوردهای قاطعی از سوی دستگاه قضایی با آن انجام می‌شود. این چاههای غیرمجاز حجم سفره‌های آب زیرزمینی را کاهش می‌دهد و زندگی آینده را به خطر می‌اندازد. به همین دلیل گروه‌های گشت و بازرسی آب منطقه‌ای استان به صورت شبانه روزی در حال ممانعت از حفر چاه غیرمجاز و جلوگیری از بهره برداری بیش از حد چاههای مجاز می‌کنند.

ثبت دیدگاه