• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

خرید بیش از ۲۱ هزار تن کلزا از کشاورزان فارس

  • 19 تیر 1399 - 7:57
خرید بیش از ۲۱ هزار تن کلزا از کشاورزان فارس

معاون بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی فارس گفت: از آغاز برداشت کلزا تاکنون ۲۱ هزار و ۸۹۰ تن محصول از کشاورزان استان خریداری شده است.

منصور جباری چهارشنبه ۱۸ تیر در جمع خبرنگاران گفت: از آغاز برداشت کلزا تاکنون ۲۱ هزار و ۸۹۰ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است.

او با بیان اینکه نرخ پایه قیمت هر کیلوگرم کلزا از کشاورزان چهار هزار و ۶۶۴ تومان است، افزود: بهای پرداختی کلزا به کشاورزان استان ۷۵۴ میلیارد ریال است که به زودی مابقی آن نیز به حساب کشاورزان پرداخت خواهد شد.

معاون بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی فارس ادامه داد: امسال سطح زیر کشت کلزا در استان ۱۴ هزار هکتار است و به علت بارندگی‌های خوب اخیر پیش بینی می‌شود نسبت به سال‌های قبل در هر هکتار ۵۰۰ کیلوگرم افزایش برداشت داشته باشیم.

جباری با بیان اینکه متوسط برداشت دانه روغنی کلزا در هر هکتار ۲ تن است، خاطرنشان کرد: شهرستان‌های مهر، لامرد، داراب، فیروزآباد و فسا بیشترین سطح زیر کشت این محصول را در استان فارس دارند.

معاون بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان فارس گفت: برداشت کلزا در استان فارس از هفدهم فروردین ماه شروع شده است و تا نیمه دوم مرداد ماه ادامه دارد.

ثبت دیدگاه