• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

خسارت ۲۰۰۰ میلیاردی سیل آذر به کشاورزان ۵ استان

  • 25 آذر 1399 - 10:40
خسارت ۲۰۰۰ میلیاردی سیل آذر به کشاورزان ۵ استان

مدیرکل مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی گفت: سیل اواخر هفته دوم آذر امسال به بخش کشاورزی در ۵ استان، حدود ۲۰۰۰ میلیارد ریال خسارت زد.

سید محمد موسوی سه‌شنبه ۲۵ آذر در جلسه بررسی وضعیت خسارت‌های سیل امسال به بخش کشاورزی فارس، که در شیراز برگزار شد، گفت: سیل اخیر۶۰ درصد به زیربخش زراعت، ۲۰ درصد به زیر ساخت های بخش کشاورزی،  ۱۵ درصد به باغبانی و ۵ درصد به دام و طیور و آبزیان خسارت وارد کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: سیل آذرماه، ۴۳ درصد به کشاورزی خوزستان، ۲۶ درصد به کشاورزی استان فارس، ۲۶ درصد به استان بوشهر و ۱۱ درصد هم به کشاورزی استان‌های چهارمحال و بختیاری و هرمزگان خسارت وارد کرد.

موسوی در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون از محل تصویبنامه قبلی دولت، مبلغ ۲۴۰۰ میلیارد ریال، بار مالی امهال تسهیلات بانکی خسارت دیدگان از سیل اخیر تامین و جدول توزیع استانی آن به وزارت کشور ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ میلیارد ریال به امهال تسهیلات بانکی خسارت دیدگان استان فارس از سیل اخیر تخصیص داده شده است، افزود: سهم استان‌های خوزستان ۷۰ میلیارد ریال و استان‌های بوشهر، چهارمحال و بختیاری و هرمزگان هر کدام ۳۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی، گفت: با هدف جبران خسارت‌های سیل، راه‌کارهای بازسازی زیرساخت‌های خسارت دیده؛ از سوی وزیر جهادکشاورزی به وزیر کشور منعکس شده است.

به گزارش ایسنا، موسوی که روز دوشنبه ۲۴ آذر به فارس سفر کرده است، با همراهی مقام‌های استانی، از برخی مناطق آسیب دیده از سیل در استان‌های بوشهر و فارس بازدید کرد.

ثبت دیدگاه