• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اجرای طرح از آبخیز تا جالیز در استان فارس

  • 29 آذر 1399 - 8:00
اجرای طرح از آبخیز تا جالیز در استان فارس

بسیج سازندگی، جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی استان فارس برای توسعه زیر ساخت های کشاورزی و اشتغال روستائیان تفاهم نامه امضا کردند.

تفاهم نامه همکاری سه جانبه فی مابین سازمان بسیج سازندگی، جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با هدف توسعه زیرساخت‌های کشاورزی و اشتغال روستائیان، به امضای روسای سازمان‌های یاد شده رسید و مباله شد.

به گزارش دریافتی ایسنا، وحدت رویه در محرومیت زدایی بین سه دستگاه جهاد کشاورزی، بسیج سازندگی و منابع طبیعی و آبخیزداری در مناطق محروم روستایی جهت ماندگاری و جلوگیری از مهاجرت روستائیان با ایجاد توسعه زیر ساخت های کشاورزی و اشتغال و تقویت منابع خرد آبی در این مناطق توسط استفاده از ظرفیت هر دستگاه از جمله اهداف این انعقاد این تفاهم نامه است.

رئیس بسیج سازندگی استان فارس در این جلسه با اشاره به اینکه درطرح جامع محرومیت زدایی در  سطح استان فارس برای اولین بار در حوزه توسعه زیر ساخت های آب کشاورزی طرح از آبخیز تا جالیز در قالب یک زنجیره ارزش «اجرای طرح آبخیزداری بالادست قنوات»، «مرمت و بازسازی قنوات»، «ایجاد خط لوله انتقال آب»،«احداث استخر ذخیره آب»بین سه دستگاه سازمان بسیج سازندگی استان فارس،اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان فارس و جهاد کشاورزی استان فارس در روز جهانی خاک منعقد شد.

اسماعیل قزل سفلی، با اینکه این تفاهم نامه با شیوه مورد اشاره برای اولین بار در کشور بین سه دستگاه متولی به صورت مشترک تنظیم شده است.

قزل سفلی با بیان این که بسیج سازندگی در چهارچوب طرح جامع محرومیت زدایی در حوره آب، راه و مسکن محرومین در کنار مردم روستاهای استان فارس است، گفت: همکاری با دستگاه‌های اجرایی استان برای رفع محرومیت و کمک به اقتصاد روستاها با توجه به ظرفیت‌های بی بدیل کشاورزی در استان فارس از  اولویت های بسیج سازندگی است.

ثبت دیدگاه