• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

سالانه بیش از ۲۰۰ هزار تن خرما در فارس تولید می‌شود

  • 08 بهمن 1399 - 14:23
سالانه بیش از ۲۰۰ هزار تن خرما در فارس تولید می‌شود

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: این استان با تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن خرما و سطح زیر کشت ۳۲ هزار هکتار رتبه دوم تولید و رتبه چهارم سطح زیر کشت کشور دارد.

مجیدرضا پاکاری چهارشنبه ۸ بهمن در بازدید از “سومین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی تجهیزات و صنایع وابسته به خرما” با اشاره به اینکه در ۱۹ شهرستان فارس خرما تولید می‌شود، گفت: شاهانی، کبکاب و زاهدی یا قصب عمده ترین ارقامی هستند که بسته به مناطق مختلف در این استان کشت و پرورش داده می‌شود.

به گفته او، در فارس به منظور افزایش کمی وکیفی تولید خرما، توسعه رقم تجاری خرمای مجول در این استان در دستور کار قرار دارد.

صنعت و کشاورزی دو مقوله به هم پیوسته

پاکاری، برند سازی و معرفی خرما به داخل و خارج کشور از مزایای برگزاری نمایشگاه دانست و افزود: معرفی ارقام خرما و بسته بندی مناسب، علاوه بر کاهش ضایعات و ارزش افزوده با فراهم کردن زمینه صادرات، ارزآوری مناسب و رونق اقتصادی را به دنبال دارد.

او با بیان اینکه صنعت و کشاورزی دو مقوله به هم پیوسته و مکمل یکدیگر هستند، اظهار کرد: اگر صنایعی وجود نداشته باشد تولید به تنهایی جایگاه ویژه‌ای ندارد و همچنین ارز آوری و ارزش اقتصادی مناسب ایجاد نمی‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه تنوع محصولات خرما،  بسته بندی‌ها، برندها و فرآوری را شاهد هستیم که بازارهای خیلی خوبی می‌تواند داشته باشد.

حضور ۶۰ شرکت کننده از ۱۳ استان

به گزارش ایسنا، سومین نمایشگاه بین‌المللی خرما و صنایع و تجهیزات وابسته به آن، عصر سه‌شنبه هفتم بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در شیراز آغاز به کار کرده است.

به گفته مجری نمایشگاه‌ خرما، این رویداد نمایشگاهی در عرصه‌ای به وسعت ۶ هزار مترمربع و با حضور ۶۰ شرکت داخلی از ۱۳ استان، برپا شده است.

جواد مرادپور با یادآوری اینکه سومین نمایشگاه تخصصی تجهیزات و صنایع وابسته به خرما تا جمعه ۱۰ بهمن ادامه دارد، گفت: در این نمایشگاه شاهد حضور تاجرانی از کشورهای پاکستان، افغانستان، عمان و آفریقای جنوبی نیز هستیم.

مرادپور همچنین، برگزاری وبینار و کارگاه‌های آموزشی مرتبط با صنایع خرما با همکاری جهادکشاورزی و اتاق بازرگانی فارس و شرکت بین‌المللی نمایشگاه‌های فارس را از رویدادهای جنبی این دوره از نمایشگاه بین‌المللی تخصصی تجهیزات و صنایع وابسته به خرما در شیراز اعلام کرد.

ثبت دیدگاه