• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

خفر رتبه اول تولید نرگس در فارس را دارد

  • 08 بهمن 1399 - 10:23
خفر رتبه اول تولید نرگس در فارس را دارد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خفر اعلام کرد که این شهرستان در تولید گل نرگس رتبه اول را بین مراکز تولید این گیاه در فارس دارد.

صالحی در گفت و گو با ایسنا، افزود: سالانه از ۳۰۰ هکتار نرگس‌زار شهرستان خفر، بالغ بر ۱۵۰۰ تن انواع گل نرگس تولید و به بازار داخل و خارج از استان فارس صادر می‌شود.

او با بیان اینکه مزارع گل نرگس شهرستان خفر عمدتا آبی است، گفت: آب دهی به این مزارع از شهریورماه آغاز می‌شود و زمان آغاز گل دهی نرگس، اوایل آبانماه است.

صالحی ارقام نرگس تولیدی در این شهرستان را “مسکین، پرپر و شهلا” اعلام و اضافه کرد: تولیدات این شهرستان عمدتا به شیراز، تهران و اصفهان صادر می‌شود البته صادراتی نیز به کشورهای حوزه خلیج فارس داشته‌ایم.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خفر با اشاره به اینکه تولید نرگس، برای ۱۸۰۰ نفر به شکل مستقیم اشتغالزایی کرده است، گفت: نرگس یکی از گل‌های بسیار خوشبو و زیباست که به دلیل رایحه‌ی سحر برانگیز، تاثیری بسزا در ایجاد آرامش در افراد دارد.

صالحی یادآور شد که گل نرگس از یک پیاز تولید می‌شود که امکان گل دادن آن طی سال‌های متوالی وجود دارد و هرچه از سن پیاز گل بگذرد، گل درشت‌تری تولید خواهد شد.

ثبت دیدگاه