• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

خسارت ۱۰۰۰ میلیارد تومانی سرما به محصولات کشاورزی فارس

  • 08 بهمن 1399 - 19:06
خسارت ۱۰۰۰ میلیارد تومانی سرما به محصولات کشاورزی فارس

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: برآوردهای اولیه بیانگر این مطلب است که سرمای اخیر خسارت یک هزار میلیارد تومانی به باغ‌ها و مزارع کشاورزی استان وارد کرده است.

محمود رضایی کوچی چهارشنبه ۸ بهمن با اشاره به سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به فارس و بررسی خسارت‌های ناشی از سرمازدگی در این استان، افزود: خسارت‌های وارد شده عمدتا به حوزه باغ های مرکبات در شرق استان وارد شده و در مجموع حدود ۳۰ هزار هکتار از باغ ها حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دچار آسیب شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، رضایی ادامه داد: بر همین اساس بازدیدهای میدانی از شهرستان‌های داراب، فسا، جهرم، قیرو کارزین و فیروزآباد با هدف بررسی میزان خسارت‌های وارده انجام شد و نتایج ارزیابی‌ها را نیز به ستاد مدیریت بحران کشور و سازمان برنامه و بودجه منتقل کردیم که امیدواریم امکان حمایت از کشاورزان و باغداران فراهم شود.

رضایی اظهار کرد: این حمایت‌ها در قالب پرداخت تسهیلات و مهلت دهی به کشاورزان برای پرداخت قسط وام انجام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس بیان کرد: کشاورزان هم باید از طریق جهاد کشاورزی به سمت الگوهای کشت مقاوم‌تر و الگوهای ترکیبی بروند تا خسارت‌های احتمالی کاهش یابد.

رضایی خاطرنشان کرد: علاوه بر بحث سرمازدگی و خسارت‌های وارد شده به کشاورزان و باغداران، خسارت‌های ناشی از سیل، زلزله و همچنین هجوم ملخ‌ها نیز بررسی و دنبال خواهد شد.

ثبت دیدگاه