• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

آغاز دومین مرحله رهاسازی آب از سد درودزن

  • 16 فروردین 1400 - 11:24
آغاز دومین مرحله رهاسازی آب از سد درودزن

دومین مرحله رهاسازی آب از سد درودزن با هدف تامین نیاز اراضی کشاورزی زیر دست این سد آغاز شد و آب رهاسازی شده پس از طی مسیر ۱۸۰ کیلومتری رودخانه کر در اختیار کشاورزان منطقه خرامه قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس در حاشیه دومین مرحله رهاسازی آب سد درودزن گفت: کشاورزان شهرستان‌های مرودشت، زرقان و خرامه در این مرحله از آب رهاسازی شده سد درودزن بهره مند می‌شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از آب منطقه‌ای فارس، حمیدرضا دهقانی افزود: این دومین مرحله رهاسازی آب از سد درودزن  در سال آبی ۹۹_۱۴۰۰ است که در جریان آن ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب رهاسازی خواهد شد.

او ادامه داد: در مرحله سوم رهاسازی در اردیبهشت ماه حدود ۸۰ میلیون مترمکعب آب از سد درودزن رها خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس خاطرنشان کرد: پیش از این در دی ماه و بهمن ماه قبل حدود ۱۴۷ میلیون مترمکعب آب در مرحله نخست از سد درودزن رها شده بود.

دهقانی با بیان اینکه این سه مرحله رهاسازی در حالی اتفاق می‌افتد که کشاورزان مناطق فوق بیش از سه برابر میزان مصوب را به زیر کشت برده‌اند، عنوان کرد: کشت بیش از یکصدهزار هکتار از اراضی مناطق محدوده رودخانه کر در شهرستان‌های مرودشت، خرامه و زرقان از جمله دلایلی است که باید از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان لحاظ شود تا آب به میزان عادلانه‌ای توزیع شود.

این مقام مسئول یادآور شد: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده در خصوص مدت زمان شارژ رودخانه کر بین شهرستان‌های زرقان و خرامه مقرر شده است که برداشت‌های حوزه‌های مشترک بین دو شهرستان محاسبه و گزارش لازم برای اصلاح برنامه به سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام شود.

ثبت دیدگاه