• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

کشاورزان اقلید تسهیلات ارزان قیمت دریافت کردند

  • 24 اردیبهشت 1400 - 14:00
کشاورزان اقلید تسهیلات ارزان قیمت دریافت کردند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید از انعقاد تفاهم نامه بین بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی مبنی بر ارائه تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان شتوی کار اقلید خبر داد.

 سید علی آقا میرطالبی، روز پنج شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: در اولین مرحله از اجرای این طرح که در قالب «کشاورز کارت» پرداخت شده است محصولات استراتژیک همانند گندم، جو و کلزا را شامل می شود.

 وی ادامه داد: تاکنون یک هزار و ۱۸۰ نفر از کشاورزان به بانک معرفی شده اند که از این تعداد ۱۸۹ نفر تسهیلات دریافت کرده اند.  

میرطالبی ادامه‌ داد: این تسهیلات با بهره ۱۲ درصد و سقف حداکثر ۲۰۰ میلیون ریال به مدت یکسال توسط بانک های کشاورزی عرضه می شود.

وی افزود: در این طرح، به منظور تامین نهاده های کشاورزی، به ازای هر هکتار، ۲۰ میلیون ریال اعتبار به کشاورزان ارائه می شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید، مشکلات کشاورزان در زمینه جذب اعتبارات را مشکل در تامین ضمانت بانکی، سود بالای بازپرداخت دیگر تسهیلات و کوتاه بودن زمان بازپرداخت آن دانست.  

میرطالبی در ادامه تصریح کرد: به منظور برطرف کردن مشکلات کشاورزان در تامین نهاده های محصولات کشاورزی بهاره نیز پیگیری های لازم به منظور ارائه سرمایه در گردش صورت گرفته است که در صورت ابلاغ اطلاع رسانی می شود.

شهرستان اقلید با دارا بودن دشت های حاصلخیز نمدان، بکان و آسپاس در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

ثبت دیدگاه