• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

استاندار فارس: کشاورزی نوین مانع آسیب به محیط زیست می‌شود

  • 19 خرداد 1400 - 14:35
استاندار فارس: کشاورزی نوین مانع آسیب به محیط زیست می‌شود

استاندار فارس، تقویت کشت گلخانه‌ای را ضرورت امروز کشور دانست و گفت: توسعه کشاورزی نوین از آسیب به محیط زیست و منابع آب و خاک جلوگیری خواهد کرد.

عنایت‌الله رحیمی، سه‌شنبه در جلسه ستاد توسعه گلخانه استان در شیراز افزود:کشت گلخانه‌ای به ویژه با توجه به محدودیت‌ها و مقدورات کشور،ضروری است و برای کشاورزان و فعالان این عرصه نیز ارزش افزوده به دنبال خواهد داشت.
وی ادامه داد: افراد توانمندی که شخصا و بدون وابستگی به تسهیلات بانکی در زمینه کشت گلخانه‌ای سرمایه‌گذاری می‌کنند موفقیت بیشتری خواهند داشت،این افراد در زمینه بهره‌گیری از مباحث علمی و ترویجی کوشاتر هستند و پروژه‌های گلخانه ای را با سرعت بیشتری به بهره برداری می‌رسانند.
 رحیمی ادامه داد: مطالعه سود و زیان پروژه‌های احداث گلخانه باید به صورت دقیق صورت گیرد و در زمان مشخص به سود بالاتر از تسهیلات بانکی دست یابند تا کشاورزان با منطق اقتصادی بتوانند به تولید گلخانه‌ای ادامه دهند.
وی اظهار داشت: توجه به موضوع بازاریابی و ایجاد تقاضای موثر برای تداوم فعالیت گلخانه‌ها بسیار مهم است چرا که اگر جز این باشد تداوم حیات اقتصادی گلخانه‌ها با مشکل مواجه خواهد شد.
استاندار فارس، با اشاره به آسیب‌های کشاورزی سنتی و غرقابی برای محیط زیست، خاک و آب گفت: سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان آب باید مروج و حامی توسعه گلخانه‌ها باشند چرا که کشت گلخانه‌ای صرفه جویی قابل توجهی در مصرف آب به همراه دارد و خاک نیز آسیب نمی‌بیند.
رحیمی افزود: علاوه بر این، تقویت کشت گلخانه‌ای در توسعه کشاورزی دانش بنیان با توجه به اقتصاد تجاری هم موثر است.

ثبت دیدگاه