• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

لیموی کازرون به بازار آمد

  • 25 مرداد 1400 - 16:08
لیموی کازرون به بازار آمد

برداشت لیمو ترش ازسطح ۵۰۰ هکتار باغ های شهرستان کازرون آغاز شد و این محصول پر طرفدار به بازار آمد.

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان کازرون روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا  اعلام کرد: برداشت لیمو ترش از سطح ۵۰۰ هکتار از باغات این شهرستان آغاز شد ، برداشت لیمو ترش از اواسط مرداد ماه در این شهرستان شروع و در نیمه مهر ماه به پایان می‌رسد.

زهرا پناه ، با اشاره به اینکه لیمو ترش ارجمله مرکباتی است که برای کشاورزان صرفه اقتصادی دارد  افزود:  از مجموع ۲هزار و ۸۰۰ هکتار از باغات مرکبات شهرستان کازرون، ۵۰۰ هکتار به کشت درختان لیموترش اختصاص یافته است. 

 پناه گفت:  متوسط برداشت لیمو ترش در شهرستان کازرون ۱۸ تن در هکتار است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹ هزار تن لیمو در سال جاری از باغات این شهرستان برداشت و به بازار مصرف ارسال شود.

 کارشناس باغبانی مدیربت  جهادکشاورزی کازرون افرود:  شهرستان کازرون یکی از قطب‌های تولید لیمو ترش در استان فارس به شمار می‌رود و بخش جره بالاده عمده ترین منطقه تولید لیمو ترش درشهرستان است.

وی  به ارقام تولیدی لیمو ترش درکازرون اشاره و اضافه کرد:  پرشین لایم، خارکی  و چهار فصل ازمهم تربن ارقام لیموترش در کازرون است که با توجه به شرایط اقلیمی این شهرستان از کیفیت و بازار پسندی مطلوبی برخوردار می باشد.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب غرب استان فارس است.

ثبت دیدگاه