• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

افزون بر۷۰ تُن گیاه آلوئه ورا در فیروزآباد فارس برداشت می‌شود

  • 26 مرداد 1400 - 18:01
افزون بر۷۰ تُن گیاه آلوئه ورا در فیروزآباد فارس برداشت می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد فارس گفت: با کشت سه هزار متر مربع کشتزار گیاه آلوئه ورا گلخانه ای، پیش بینی می‌شود افزون بر  ۷۰ تُن از این گیاه دارویی در بخش میمند  از توابع شهرستان فیروزآباد برداشت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید کاظم موسوی روز دوشنبه درجمع خبرنگاران این شهرستان افزود:  آلوئه ورا با عمر اقتصادی پنج  سال از طریق پاجوش تکثیر و در شرایط گلخانه ای  تا چهار مرحله برداشت می شود.

وی اضافه کرد: این گیاه پُرثمر بصورت نوشیدنی، ژله، کمپوت و مصارف آرایشی بهداشتی است و پس از برداشت جهت فراوری به کارخانه های داخل و خارج از استان ارسال می‌شود.

موسوی بیان داشت: هر چند گیاه آلوئه ورا با مناطق گرم و مرطوب سازگار بوده، اما امروزه در مناطق مختلف ایران کشت می ‌شود و یک گیاه آبدار دارای برگ‌هایی بلند، ضخیم و گوشتی است که ارتفاع آن به  ۶۰   تا ۱۰۰ سانتی متر می رسد.

وی گفت: گیاه آلوئه ورا به علت داشتن خواص ضد میکروبی برای درمان بسیاری از زخم‌ها، سوختگی‌ها، اگزما، تاول، گزیدگی زنبور و نیش حشرات، بریدگی، کوفتگی، آفتاب سوختگی و آکنه، درمان یبوست، آسم، سوء هاضمه، صرع و تصفیه خون موثر است.

آلوئه‌ورا گیاهی مناسب آب‌وهوای گرمسیری ، نیمه‌گرمسیری ، خشک و نیمه‌خشک است. این گیاه در سده‌های گذشته به بسیاری مناطق دنیا از جمله خاورمیانه، آفریقا، کارائیب، ایالات متحده، آمریکای لاتین، اروپا و شرق آسیا برده شده و امروزه در بسیاری از مناطق گرم و خشک در سراسر دنیا پراکندگی دارد.

ثبت دیدگاه