• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

اولین مرکز خدمات مکانیزاسیون کشاورزی غیردولتی فارس در مرودشت افتتاح شد

  • 14 شهریور 1400 - 16:11
اولین مرکز خدمات مکانیزاسیون کشاورزی غیردولتی فارس در مرودشت افتتاح شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت:با هدف خدمات رسانی به کشاورزان در زمینه کمباین و دیگر ماشین آلات کشاورزی، اولین مرکز خدمات مکانیزاسیون غیر دولتی استان فارس در این شهرستان افتتاح شد.

برپایه مطلب دریافتی ایرنا، کاووس همتی در این باره اعلام کرد: در این مرکز معاینه فنی کمباین ها، پلاک گذاری و تامین سوخت ماشین آلات کشاورزی به عنوان یک شبکه دانشی غیر دولتی انجام می شود.

وی افتتاح دفتر خدمات مکانیزاسیون غیر دولتی را راهی برای توسعه و ترویج دانش فنی و مهندسی شناسایی فرصت های شغلی در شهرستان ها، تسریع فرایندها، استفاده بهینه از ظرفیت بهره بردار و ایجاد زنجیره تولید عنوان کرد.

همتی بیان کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس، با برگزاری دوره های آموزشی و آغاز طرح نسخه نویسی و راه اندازی داروخانه های گیاه پزشکی موجب تحول عظیمی در بخش کشاورزی استان شده است.

 مدیر جهاد کشاورزی مرودشت افزود: نظام مهندسی کشاورزی با قبول مسئولیت در بخش صدور مجوزهای گلخانه، دام و طیور بازوی قدرتمندی در کنار سازمان جهاد کشاورزی است.

او با بیان اینکه نقش مسئولین فنی در فارم های تولیدی در افزایش راندمان تولید بسیار تاثیر گذار بوده است، بیان کرد: نقش کارشناسان عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی در بخش کشاورزی نیز غیر قابل انکار است زیرا در امر مهندسی کردن تولید و تبدیل کشاورزی سنتی به کشاورزی علمی، تا به امروز خوب عمل شده است.

شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

ثبت دیدگاه