• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

پیش‌بینی برداشت ۱۹۸ هزارتن ذرت از مزارع فسا

  • 16 شهریور 1400 - 12:10
پیش‌بینی برداشت ۱۹۸ هزارتن ذرت از مزارع فسا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: پیش‌بینی می‌شود از مزارع شهرستان فسا بالغ بر ۱۷۹ هزار تن ذرت علوفه ای و بیش از ۱۹ هزار تن ذرت دانه ای برداشت شود.

ناصر انصاری دوشنبه به ایرنا اظهار داشت: از سطوح زیر کشت ذرت در این شهرستان    ۲ هزار و ۷۶۲هکتار به کشت ذرت علوفه ای و  یک هزار و ۹۲۸ هکتار به ذرت دانه ای اختصاص دارد.
وی ادامه داد: عمده ارقام ذرت کشت شده در شهرستان فسا شامل ۷۰۳ و سیمون و AS ۷۱  است که از بهترین عملکرد تولیدی در اقلیم این شهرستان برخوردار است.

انصاری بر اهمیت کشت ذرت به عنوان یک منبع تامین علوفه و خوراک دام و همچنین ماده اولیه در صنایع غذایی از جمله کارخانه های روغن کشی تاکید کرد و گفت: سالانه با طرح تغییر الگوی کشت و جایگزین کردن گیاهان کم آب برنظیر پنبه، گیاهان دارویی و کلزا از سطح زیرکشت این محصول کاسته می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: قریب به ۴۷۰ هکتار از مزارع ذرت در شهرستان فسا به صورت سیستم های نوین آبیاری قطره ای و بارانی آبیاری می شوند تا حداکثر بهره وری از نهاده های تولید به دست آید. 
انصاری اضافه کرد: کشت ذرت در شهرستان فسا از اوایل خرداد ماه آغاز شد و تا پایان مرداد ماه ادامه یافت و  پیش بینی می شود از آبان ماه کار برداشت مکانیزه مزارع ذرت با به کار گیری ۲۵دستگاه کمباین آغاز شود.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

ثبت دیدگاه