• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

پیش‌بینی برداشت ۲۵۰ هزار تن سیب زمینی در اقلید فارس

  • 04 مهر 1400 - 14:31
پیش‌بینی برداشت ۲۵۰ هزار تن سیب زمینی در اقلید فارس

مدیر جهاد کشاورزی اقلید استان فارس گفت: با آغاز فصل برداشت سیب زمینی در این شهرستان، پیش‌بینی می‌شود افزون بر ۲۵۰ هزار تن از این محصول روانه بازار شود.

سید علی آقا میرطالبی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برداشت این محصول هر ساله از نیمه شهریورماه شروع می شود و تا اواخر آبان ماه در وسعت ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع شهرستان ادامه می یابد.

وی ادامه داد: ارقام مورد استفاده شامل بانبا، جلی، سانته، میلوا، بورن است که علاوه بر تامین نیاز تازه خوری مصرف کنندگان، بخشی از بذر مورد نیاز کشاورزان سیب زمینی کار را نیز تامین می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: متوسط عملکرد سیب زمینی در شهرستان ۴۵ تن در هکتار است.

میرطالبی ادامه داد: با توجه به حجم بالای تولید سیب زمینی در شهرستان و نیاز به استفاده بهینه از این محصول راهبردی، در کنار تولید، تقویت و گسترش صنایع وابسته از جمله سردخانه ها، صنایع تبدیلی و صادرات نیز مورد توجه این مدیریت قرار دارد.

او با بیان اینکه هم اکنون سه واحد سردخانه بالای صفر درجه سانتیگراد فعال با ظرفیت جمعا ۴ هزار تن، یک انبار سرد سیب زمینی با ظرفیت ۲هزار تن و یک سردخانه ۵۰۰ تنی در مرحله تاسیس است اظهار امیدواری کرد با توسعه صنایع وابسته به این محصول، ضایعات آن کاسته و محصولات تولیدی با ارزش افزوده بیشتری به بازار عرضه شود.

شهرستان اقلید با دارا بودن دشت های حاصلخیز نمدان، بکان و آسپاس در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

ثبت دیدگاه