• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

دوره‌های آموزشی برای کشاورزان فسایی برگزار شد

  • 13 مهر 1400 - 12:01
دوره‌های آموزشی برای کشاورزان فسایی برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: این مدیریت با هدف توانمند سازی بهره برداران بخش کشاورزی در شهرستان فسا، یک هزار و ۷۰۷ نفر روز آموزش های ترویجی گوناگون در ۶ماه نخست سال ۱۴۰۰ برگزار کرده است.

 ناصر انصاری روز دوشنبه اظهار داشت: آموزش ها  در دو بخش کارگاه های آموزشی و مهارتی بهره برداران به میزان یک هزار و ۳۷۷ نفر روز و آموزش های زنان روستایی به مقدار ۳۳۰ نفر روز اجرا شده است.
وی با تاکید بر اینکه آموزش های ترویجی ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت های انفرادی، گروهی یا مجازی برگزار می شود، تصریح کرد: حدود ۲۰ سر فصل آموزشی در دستور کار مروجین مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فسا قرار دارد.
این مقام مسئول اضافه کرد: آموزش های ترویجی با هدف انتقال آخرین یافته های علمی به بهره برداران، افزایش بهره وری در کشاورزی و رونق اشتغال اجرا می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا اظهار داشت: پرورش گوسفند و بز، پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ خوراکی، پرورش زالو، پرورش زنبور عسل، تولید سبزیجات، پرورش گاو شیری و کشت در فضای گلخانه ای از مهمترین عناوین دوره های آموزشی و مهارتی بوده است.
انصاری به تعامل و ارتباط مروجین پهنه با بهره برداران از طریق گروه ها و کانال های مجازی و ارسال اطلاعات به روز برای ذینفعان نیز اشاره کرد و افزود: به منظور فراهم کردن بستر مناسب برای توسعه کشاورزی آموزش های مهارتی برای کارکنان و سربازان منطقه انتظامی، اداره زندان، تیپ تکاور انصار الحجه و بسیجیان نیز برگزار شده است.
به گفته وی، شرکت کنندگان در دوره های آموزشی پس از گذراندن دوره های مذکور و کسب حد نصاب نمرات آزمون گواهینامه های رسمی مهارت دریافت می کنند.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است. 

ثبت دیدگاه