• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

رزمایش هوشمندسازی کشاورزی در استان فارس اجرا می‌شود

  • 14 مهر 1400 - 17:04
رزمایش هوشمندسازی کشاورزی در استان فارس اجرا می‌شود

سئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان فارس از برگزاری رزمایش هوشمندسازی کشاورزی و اعزام کلینیک‌های دامپزشکی همزمان با آغاز فصل زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ خبر داد.

سعید حسن‌شاهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با بیان اینکه قرارگاه امنیت غذایی سپاه فجر استان فارس در هفته دفاع مقدس آغاز به کار کرد، از برگزاری رزمایش هوشمندسازی کشاورزی و اعزام کلینیک‌های دامپزشکی همزمان با آغاز فصل زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ خبر داد.

وی همچنین از رونمایی از نقش‌آفرینی هزار دانش آموخته بسیجی کشاورزی به عنوان سفیران جهش تولید کشاورزی در سطح استان به همراه رونمایی از تقویم زراعی فصل زراعی جدید توسط فرماندهی سپاه فجر و ریاست سازمان بسبج جامعه کشاورزی کشور و رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به همراه مسئولان استانی در قرارگاه امنیت غذایی استان همزمان با ابلاغ رزمایش کشاورزی خبر داد.

به گفته حسن‌شاهی قرارگاه امنیت غذایی سپاه فجر فارس در راستای کمک‌ به حمل و نقل نهاده‌های دامی و راهگشایی سپاه فجر جهت تامین به موقع نهاده‌های دامی در سطح استان تشکیل شده که با توجه به فعالیت خاص این قرارگاه از سوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مورد تقدیر قرار گرفت.

مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی فارس ادامه داد: در هفته دفاع مقدس و آغاز فصل زراعی جدید، نخستین کانون بسیج جامعه کشاورزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس با حضور رئیس سازمان بسیج جامعه کشاورزی کشور و تعدادی از مدیران استانی به همراه خانواده شهید خلیل پرویزی و شهید ناصر قاسمی افتتاح شد.

توزیع ۲۲۰۰ پرس غذا بین نیازمندان و افراد بی‌بضاعت از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان فارس است که حسن‌شاهی به عنوان برنامه‌های هفته دفاع مقدس و دهه آخر ماه صفر از آن یاد کرد.

به گفته وی کمک‌های مومنانه این سازمان به صورت تخصصی به بهره‌برداران بخش کشاورزی با شروع سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ بوده که برای اقناع‌سازی کشاورزان به کشت محصولات راهبردی و ارائه مشاوره‌های تخصصی به کشاورزان جهت کاشت محصولات و همچنین واکسیناسیون رایگان دام‌ها در سطح کلیه شهرستان‌ها در قالب کلینیک‌های دامپزشکی با توجه به ابلاغ رزمایش کشاورزی خلاصه شده و به صورت بسته‌های معیشتی نبوده است.

ثبت دیدگاه