• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

کشت کلزا در شهرستان فیروزآباد

  • 30 مهر 1400 - 12:23
کشت کلزا در شهرستان فیروزآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان زمان کاشت بیش از ۹۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کاشت دانه روغنی کلزا اختصاص یابد.
موسوی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای کشت کلزا در این شهرستان فراهم شده است، گفت: بذر هیبرید و پر بازده رقم هایولا ۵۰ به میزان کافی تهیه و در اختیار مراکز توزیع قرار داده شده است.
وی تصریح کرد: کاشت کلزا تا پایان آبان ماه ادامه دارد و کشاورزان برای افزایش راندمان کیفی و کمی محصول خود باید به موقع کشت کنند.
موسوی گفت: رعایت تاریخ کاشت را موجب افزایش عملکرد در واحد سطح، تسهیل مبارزه با علف‌های هرز، جلوگیری از سرمازدگی و در نهایت رسیدن به عملکرد مطلوب است.
مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد اضافه کرد: توسعه و ترویج کشت کلزا عامل بسیار مهم در افزایش حاصلخیزی خاک، اصلاح بافت خاک زارعی، کنترل تلفیقی آفات و بیماری‌ها و افزایش عملکرد غلات در کشت بعد است.
کلزا یکی از محصولات مهم و مورد حمایت دولت بوده که برای تأمین بخشی از روغن مورد نیاز کشور حائز اهمیت است؛ در سال زراعی گذشته کشاورزان شهرستان فیروزآباد بیش از ۱۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا را تحویل مراکز خرید داده اند.

ثبت دیدگاه