• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن مرکبات در فارس

  • 29 آبان 1400 - 17:15
تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن مرکبات در فارس

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: سطح زیر کشت انواع مرکبات در استان بیش از ۶۰ هزار هکتار است.

مجید رضا پاکاری  تصریح کرد: شهرستان‌های جهرم، داراب، کوهچنار، شیراز، فیروزآباد، کازرون، فسا، قیر و کارزین، ممسنی، رستم، فراشبند، استهبان، خنج، مهر و لارستان از مناطق مهم تولید مرکبات در استان فارس هستند.

وی ادامه داد: مهمترین محصولات تولیدی استان فارس شامل انواع لیمو ترش، لیمو شیرین، پرتقال، نارنگی، گریپ فروت، نارنج و سایر گونه‌های مرکبات است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: از ارقام پرتقال در فارس می‌توان به رقم‌های والنسیا، واشنگتن، ناول، توسرخ و محلی، نارنگی شامل کینو و محلی و ارقام لیمو ترش نیز به لیمو ترش آب و لیبسون اشاره کرد.

پاکاری اضافه کرد: برداشت مرکبات در استان فارس بیش از ۱۰ ماه به صورت مداوم ادامه دارد به طوری که برداشت رقم نافی، واشنگتن ناول و تامسون ناول و ارقام محلی مانند داراب و شاپور کازرون نیز از اواسط آبان شروع شده و تا اواخر دی ماه ادامه دارد.

وی اظهارداشت: پس از برداشت رقم دیر رس در استان فارس برداشت رقم والنسیا از اواسط بهمن آغاز شده و تا فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تاکید کرد: کینو، بهترین رقم نارنگی بوده و برداشت آن از اواخر دی ما آغاز می شود و تا پایان اسفند ادامه دارد .

شهرستان کازرون مهمترین تولید کننده نارنگی در فارس است و شهرستان‌های جهرم و داراب نیز دارای سطح قابل ملاحظه‌ای از باغات نارنگی هستند.

پاکاری گفت: شهرستان‌های جهرم و قیر و کارزین نیز تولید کننده انواع مرکبات از جمله لیمو ترش، لیموی لیبسون، خارگل، پرشین و لیمو شیرین هستند که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ثبت دیدگاه