• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

کشت زعفران در۵۰ هکتار از باغات و مزارع مهریز

  • 06 آبان 1393 - 0:03
کشت زعفران در۵۰ هکتار از باغات و مزارع مهریز

رسولی با اعلام این خبر، افزود: در حال حاضر ۵۰ هکتار از باغات و مزارع مهریز در مناطق روستایی در بخش مرکزی و حومه شهر به کشت زعفران اختصاص دارد.

 به گزارش یزد رسا، «کامیار رسولی» در گفت و گو با صبح مهریز افزود: ۵۰ هکتار از باغات و مزارع این شهرستان در مناطق روستایی در بخش مرکزی و حومه شهر به کشت زعفران اختصاص دارد.

 وی با اشاره اینکه زعفران کم آبخواه است ادامه داد: استقبال کشاورزان مهریزی برای کشت این گیاه با توجه به شرایط آب و هوایی مهریز نسبت به چند سال گذشته افزایش یافته است .

 مدیر جهاد کشاورزی مهریز اظهار داشت: از برنامه های مهم این اداره طی سال های اخیر توصیه برای کشت زعفران و توزیع پیازه مناسب آن بوده است که خوشبختانه کارهای خوبی انجام گرفته است.

 رسولی اظهار داشت: توسط جهاد کشاورزی علاوه بر توزیع پیاز زعفران نسبت به ارائه توصیه های فنی ، معرفی کشاورزان برای دریافت تسهیلات و توزیع بذر اقدام می شود .

 وی گفت: حدود ۱۵۰ خانوار کشاورز در شهر و روستاهای مهریز در زمینه کاشت ، داشت و برداشت زعفران در شهرستان مهریز فعالیت دارند .

 این مسوول افزود: بطور متوسط از هر هکتار برداشت زعفران حدود ۵۰۰ میلیون ریال نصیب کشاورزان این گیاه می شود که قطعا نقش مهمی در اقتصاد خانواده ها خواهد داشت .

 رسولی ابراز امیدواری کرد تا با عنایت به شرایط خوب آب و هوایی مهریز روز به روز شاهد گسترش این کشت در شهرستان باشیم .

 سطح اراضی کشاورزی مهریز ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار است.

ثبت دیدگاه