• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

ممنوعیت برداشت آب از ۲۰۰ دشت کشور

  • 07 آبان 1393 - 0:01
ممنوعیت برداشت آب از ۲۰۰ دشت کشور

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: برداشت آب از ۲۰۰ دشت در کشور ممنوع اعلام شده است.
این ممنوعیت شامل دشت هایی است که ظرفیت برداشت آب در آنها به اتمام رسیده یا در وضع بحرانی قرار دارند.
به گزارش ایرنا، ‘جهانگیر حبیبی’ روز سه شنبه در دهمین نشست علمی تخصصی دانش توسعه استان چهارمحال وبختیاری با عنوان ‘ آب ، محور توسعه پایدار’ گفت: بیش از ۶۰۰دشت در کشور وجود دارد و ۸۴.۵ درصد سطح کشور در منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه شرایط کشور در حوزه آبهای زیرزمینی مطلوب نیست، افزود: بیش از ۹۶میلیارد مترمکعب آب در کشور مصرف می شود که ۵۳ میلیارد مترمکعب این میزان سهم آب های زیرزمینی است.
حبیبی از تصویب طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی در شورای عالی آب کشور خبر داد و گفت: اجرای این طرح در ۱۵ پروژه تعریف شده است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: برای اجرای این طرح ۲۴۰ میلیارد ریال در سال جاری اختصاص یافت که پیش بینی می شود این میزان اعتبار در سال ۹۴ به هفت هزار میلیارد ریال افزایش یابد.
این مسئول در شرکت مدیریت منابع آب ایران همچنین وضعیت مصرف آب های زیرزمینی در چهارمحال وبختیاری را نگران کننده خواند و اظهار کرد: سهم مصرف آب های زیر زمینی در این استان ۷۰ درصد است.
وی افزود: در استان چهارمحال وبختیاری دو سد با حجم مخزن ۶۴ میلیون مترمکعب در دست بهره برداری است.
دهمین نشست علمی دانش توسعه استان چهارمحال وبختیاری با عنوان’آب ، محور توسعه پایدار’ با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه آب استان در سالن همایش های شهید جعفرزاده شهرکرد برگزار شد.

ثبت دیدگاه