• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024

دکتر جوانشاه رئیس موسسه تحقیقات پسته کشور شد

  • 16 تیر 1394 - 10:00
دکتر جوانشاه رئیس موسسه تحقیقات پسته کشور شد

دکتر امان اله جوانشاه به ریاست موسسه تحقیقات پسته کشور انتخاب شد.

در جلسه­ای که روز سه شنبه، ۱۶ تیرماه ۹۴ و با حضور دکتر اسکندر زند معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، در رفسنجان برگذار شد، دکتر امان اله جوانشاه به ریاست موسسه تحقیقات پسته کشور انتخاب شد. در این جلسه از خدمات دکتر امیر حسین محمدی، رییس سابق این موسسه تقدیر به عمل آمد.

 در این جلسه دکتر زند، ضمن مرور فعالیت­های تحقیقاتی سازمان، گفت: هر چند این فعالیت­ها قابل قبول نمی­باشد اما قابل دفاع هست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، قابل دفاع بودن این فعالیت­ها را نسبت به محدودیت منابع در اختیار دانست و افزود: در حالی که ۶۵۰۰ عضو هیات علمی در دانشکده­های کشاورزی کشور فعال هستند، همه توقع دارند تمام مشکلات بخش کشاورزی را سازمان تحقیقات تنها با ۲۰۰۰ محقق پاسخگو باشد.

وی اظهار داشت: ناملموس بودن نتایج تحقیقات کشاورزی، عادی شدن این تحقیقات است. مردم در صورتی متوجه می شوند که میزان تاثیر گذاری این تحقیقات تا چه حدی است که این تحقیقات وجود نداشت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: کلید اصلی حل مشکل کشاورزی شهرستان های انار و رفسنجان در دست محققین است.

همچنین در این جلسه، دکتر جوانشاه، رییس موسسه تحقیقات پسته به ارایه برنامه ­های آینده خود پرداخت. این برنامه­ ها ارتباط تنگاتنگ با بخش خصوصی، ارتباط با مراکز بین المللی کشاورزی، و افزایش کارآیی هزینه کرد کشاورزن در باغات را شامل می شد.

ثبت دیدگاه