• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

قیمت جدید انواع پسته از سوی شرکت تعاونی پسته رفسنجان اعلام شد

  • 14 مهر 1394 - 22:02
قیمت جدید انواع پسته از سوی شرکت تعاونی پسته رفسنجان اعلام شد

قیمت هر کیلوگرم پسته از ۳۳ هزارتومان تا ۳۵ هزار تومان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما در جلسه استاندار کرمان و اعضای هیات مدیره شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته رفسنجان قیمت هرکیلوگرم پسته فندقی (۳۰- ۲۸) سی سه هزار تومان، پسته احمدآقایی و اکبری سی و چهار هزار تومان و پسته کله قوچی ۳۵ هزار تومان به تصویب رسید.

این نرخ‌ها در حالی اعلام شده که قیمت پسته اکبری در بازارها از رقم‌های دیگر گران‌تر است و مشخص نیست چرا شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته رفسنجان، قیمتی را اعلام کرده که بر خلاف عرف بازار است. به همین دلیل به احتمال زیاد نرخ پسته اکبری در بازار همچنان بالاتر از سایر رقم‌ها باقی خواهد ماند.

امسال در شهرستان انار ۳۶ هزار تن پسته برداشت می‌شود. پسته اکبری، عمده‌ترین رقم پسته‌ای است که در شهرستان اناربرداشت می‌شود. رقم‌های احمدآقایی،اوحدی و کله قوچی از دیگر انواع پسته در شهرستان انار است.

استاندار کرمان در جلسه تعیین قیمت پسته با تاکید بر بهبود قیمت محصول پسته گفت: فروش محصول بی‌کیفیت و غیر استاندارد پسته در بازار خارجی بدست دلالان در سال‌های گذشته برند محصول پسته را خدشه دار کرد اما امسال امید است با برنامه ریزیهای انجام شده قیمت محصول پسته بازگردد و قیمت جهانی آن افزایش یابد.

رزم حسینی افزود: با پیگیری‌ها و حمایت‌های دولت تسهیلات بانکی با تضامین لازم و معتبر به شرکت تعاونی پسته رفسنجان ارائه می‌شود و در قبال آن حدود ۳۰ درصد مبلغ را اعضای شرکت تعاونی پسته رفسنجان و علاقمندان سرمایه گذاری کنند و از محل این منابع مشکل نقدینگی طرحهای اقتصادی استان رفع می‌شود.

استاندار کرمان با تاکید براینکه طرح اقتصاد مقاومتی (اقتصاد درون زا) در استان به طور جد پیگیری می‌شود، یادآور شد: امید است پول‌هایی که از استان در حوزه‌های مختلفی همچون صنعت و معدن و محصولاتی مانند پسته خارج می‌شود به تدریج براساس جذابیت‌هایی که استان فراهم می‌کند، به استان بازگردد و زمینه سرمایه گذاری جدید فراهم شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته رفسنجان هم ابرازامیدواری کرد با حمایت‌های اعضای شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته رفسنجان و استاندار کرمان محصول پسته صادر و زمینه ارزآوری به استان و کشور فراهم شود.

محسن هاشمیان باامیدواری در باره ثبات بازارهای داخلی و خارجی، افزود: مردم نباید محصول پسته خود را ارزان به خرده فروشان و دلالان بفروشند زیرا قیمت بازار اروپا با خاورمیانه حداقل بین ۵۰۰ تا هزار دلار درهر تن متفاوت است.

استان کرمان با داشتن ۲۶۰ هزار هکتار باغ پسته رتبه نخست سطح زیر کشت و تولید، رادرکشور دارد و امسال باتوجه به خشکسالی و یکسال در میان محصول دادن برخی درختان پیش بینی می‌شود بیش از۱۲۰ هزار تن پسته در استان کرمان برداشت شود.

ثبت دیدگاه