• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

مرکز خدمات جهاد کشاورزی دهستان بیاض افتتاح شد

  • 15 آبان 1394 - 13:50
مرکز خدمات جهاد کشاورزی دهستان بیاض افتتاح شد

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان روز پنجشنبه ۱۴ آبان در سفر به شهرستان انار، مرکز خدمات جهاد کشاورزی دهستان بیاض را افتتاح کرد.

عباس سعیدی‌ رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان در این مراسم اظهار داشت: یکی از وظایف مراکز خدمات جهاد کشاورزی‌، انتقال دانش به باغات است تا یافته‌های جدید علمی به کشاورزان منتقل شود.

وی از کشاورزان خواست تا با مطالبه‌گری به مراکز خدمات مراجعه و اطلاعات جدید را دریافت کرده و با بهره‌گیری از این یافته‌های جدید و بهره‌برداری مناسب از آب و خاک، عملکرد در واحد سطح را بالا ببرند.

سعیدی مشکل اساسی شهرستان انار را کمبود آب اعلام کرد و گفت: برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار به‌ویژه سیستم‌های کم‌فشار زیر سطحی تا‌کنون اعتبارات دولتی در حد ۳۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده بود که پس از تایید مراکز تحقیقاتی در مورد سیستم مذکور، این اعتبار به بیش از ۶۵ میلیون ریال برسد.

مهدی مسعودی‌ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار نیز گفت: تشکیل مراکز خدمات قسمتی از طرح توسعه فعالیت‌های کشاورزی روستایی از طریق عرضه خدمات فنی ـ زیربنایی، آموزش و ترویجی است.

وی ادامه داد: بر این اساس مراکز خدمات جهاد کشاورزی توانسته با به کارگیری نیروها و سایر امکانات موجود با همیاری و مشارکت کشاورزان و روستاییان در زمینه‌های مختلف آموزشی و ترویجی در زیر بخش آب، خاک، زراعت، دام و طیور ایفای نقش نماید و موجب ارتقای سطح دانش کشاورزان منطقه شود.

مسعودی به اهمیت راه‌اندازی این مرکز ترویجی اشاره کرد و افزود: در شهرستان انار ۲۴ هزار هکتار باغ پسته وجود دارد که نیمی از آنها در دهستان بیاض قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که فاصله این منطقه تا انار ۲۵ کیلومتر بوده و بیشتر مردم این منطقه به شغل کشاورزی مشغول هستند، افتتاح این مرکز خدمات‌ امری ضروری است و امیدواریم گامی به سوی ارتقای بهره‌وری از منابع خدادادی آب و خاک برداشته شود.

IMG-20151105-WA0037 bayaz1

 

ثبت دیدگاه