• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

مصرف ۹۰ درصدی آب در بخش کشاورزی

  • 17 مهر 1395 - 14:42
مصرف ۹۰ درصدی آب در بخش کشاورزی

حمید چیت چیان وزیر نیرو گفت: بیش از ۹۰ درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود در حالی که میزان بهره‌وری آب در این بخش کمتر از ۳۵ درصد است که می توان راندمان این بخش را به دو برابر افزایش داد.

به گزارش ایسنا، حمید چیت چیان با اشاره به بحرانی خواندن وضعیت آب در کشور بر لزوم اجرای سیاست‌های تدوینی برای مهار بحران آب تاکید کرد و گفت: برنامه راهبردی برای احیای منابع آب در استان های مختلف کشور تعریف شده تا بر اساس وضعیت بارش و شرایط اقلیمی از تشدید بحران آب جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه بازنگری‌های خاصی در مصرف منابع آب به ویژه در بخش کشاورزی در دولت تدبیر و امید انجام شده است، خاطرنشان کرد: با این حال همچنان نیازمند توجه به رویکردهایی هستیم تا به نحوی از وضعیت بحرانی آب عبور کنیم.

چیت چیان افزود: کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده و متوسط بارش ها نیز در این ۱۰ سال کمتر از میانگین جهانی بوده و در نتیجه با بروز خشکسالی های متعدد، منابع آب تجدید شونده کشور به کمتر از ۱۲۰ میلیارد متر مکعب کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: رفع این معضل نیازمند توجه مردم به مصرف درست منابع آب، تفکیک آب شرب با آب بهداشتی در مناطق مختلف کشور و همچنین استفاده از روش‌های نوین در آبیاری‌های بخش کشاورزی است.

وزیر نیرو گفت: وضعیت آب در کشور شرایط مطلوبی ندارد و بحرانی که در این زمینه وجود دارد غیرقابل انکار است.

ثبت دیدگاه