• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

همایش همیاران طبیعت در انار برگزار شد

  • 16 اسفند 1395 - 15:54
همایش همیاران طبیعت در انار برگزار شد

همایش همیاران طبیعت روز دوشنبه ۱۶اسفند با حضور جمعی از مسئولین در اداره منابع طبیعی انار برگزار شد؛همچنین در این مراسم از کارت همیاران طبیعت رونمایی شد.

حجه الاسلام حسینی نوه در این مراسم ضمن  ابراز خشنودی از چنین امری گفت؛وظیفه ی تمام انسان هاست تا استفاده ی درست از نعمات خداوندی  داشته و قدرشناس این نعمت ها باشند.

حسن شاهی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نیز  به اهمیت درخت و درختکاری اشاره کرده و گفت:هر هکتار جنگل سالانه ۲/۵تن اکسیژن تولید که میزان مصرفی ده نفر در سال است.

وی افزود:در بحث گردو غبار نیز یک هکتار جنگل قادر است ۶۸تن گرد و غبار را در خود جای دهد که این یکی دیگر از فواید درخت کاری است.

حسن شاهی جلوگیری از فرسایش آبی بادی و جلوگیری از سیلاب را از دیگر مزایای درخت کاری نام برد و گفت:تولید هر سانتی متر خاک حدود ۳۰۰سال زمان می برد اما ممکن فقدان جنگل و یک سیلاب این خاک را که شاخص پیشرفت جوامع محسوب می شود را از بین ببرد.

وی افزود:پراکندگی و وسعت پوشش منابع طبیعی  و حراست و حفاظت از آن  اهمیت وجود همیاران طبیعت در کشور را موجب می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی انار همچنین اضافه کرد:همیار طبیعت به فرد یا افرادی اطلاق می شود که به صورت انفرادی و گروهی،سازمان جنگل ها و مراتع ابخیز داری کشور  را در پیشبرد اهداف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و جلب مشارکت مردم در امور حفاظت،احیا،توسعه و بهره برداری صحیح از منابع طبیعی یاری می کنند.

به گفته وی همه افراد و اقشار مختلف جامعه و دلسوزان و دوستداران منابع طبیعی می شود.

همچنین در این مراسم از مهدی قدیری یکی از فعالین درعرصه منابع طبیعی تقدیر شد.

همچنین اکبر کریمی و حامد باقری دو تن از عکاسان برتر شهرستان که چندی قبل از جاذبه های طبیعی شهرستان عکس برداری نموده و تصاویرشان جز عکس های برتر ۱۶شهرستان استان کرمان شناخته شد نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

ثبت دیدگاه