• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

گزارش روزنامه همشهری در خصوص محمود بصیری بازیگر اناری: بازی پس از ۱۲ سال دوری از بازیگری

  • 30 خرداد 1396 - 11:55
گزارش روزنامه همشهری در خصوص محمود بصیری بازیگر اناری:  بازی پس از ۱۲ سال دوری از بازیگری

محمود بصیری که خـاطره بـازی‌ها و طنازی‌هایش به‌ویژه در مجموعه‌های محبوب تلویزیونی هنوز از یادها نرفته، پس از ۱۲ سال به دنیای بازیگری بازمی‌گردد و در نمایشی از هادی مرزبان ایفای نقش می‌کند.

به گزارش همشهری، بازیگر قدیمی سینما، تئاتر و تلویزیون که آخرین بار اواخر اردیبهشت‌ماه سال گذشته به تلویزیون آمد و مهمان رامبد جوان در «خندوانه» شد، یکی از بازیگران «بنگاه تئاترال» است؛ نمایشی کمدی براساس نمایشنامه علی نصیریان که از شامگاه ۵تیر همزمان با عید سعید فطر در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود و او در آن با ایرج راد، سعید امیرسلیمانی، فرزانه کابلی، امین زندگانی، میرطاهر مظلومی و داوود فتحعلی‌بیگی همبازی است.

بصیری ۷۰ساله که خیلی‌ها فکر می‌کنند قزوینی است اما در شهرستان انار از توابع استان کرمان به دنیا آمده، در نخستین سال‌های دوره ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد ناگهان از عرصه بازیگری کناره گرفت. گفته می‌شد شباهت نسبی او به رئیس‌جمهور‌وقت، دلیل اصلی این کناره‌گیری است و خودش هم در چند گفت‌وگو به این ماجرا اشاره کرد اما در تمام این سال‌ها هرگز هیچ مقام و منبع رسمی‌ای آن را تأیید نکرد.

درهرحال، در تمام ۸سال دولت‌های نهم و دهم بصیری راهی به سینما و تلویزیون نیافت و عجیب اینکه این تحریم تحمیلی یا خودخواسته در ۴سال اخیر هم ادامه یافت. او درباره دلایل بازنگشتن خود به دنیای بازیگری در سال‌های اخیر به هنرآنلاین گفته است: «۴سال پیشنهاد بازی در کارهایی می‌شد که در شأن خودم نمی‌دانستم و آنها را نمی‌پذیرفتم. به کارهایی علاقه‌مندم که بتوانم همه را خوشحال کنم، نه اینکه عده‌ای از من برنجند و بقیه شاد شوند.»

اصلان خوش‌گویش و خوش‌سخن سریال «آرایشگاه زیبا» که همه را درباره قزوینی بودن اصالت خود به اشتباه می‌انداخت، از گزینه‌های همیشگی زنده‌یاد علی حاتمی برای بازی در نقش‌های مختلف بود؛ از «مادر» و «سوته‌دلان» در سینما و «هزاردستان» در تلویزیون. «گل پامچال»، «شب روباه»، «مهریه بی‌بی»، «الو الو من جوجوام»، «زرد قناری»، «گل‌های داوودی»، «دستفروش» و… از دیگر هنرنمایی‌های بصیری در سینما و تلویزیون است.

یکی دیگر از کارگردان‌هایی که همیشه و در همه حال علاقه خود را به هنر بازیگری بصیری نشان داده، مرضیه برومند است. او که در آرایشگاه زیبا نخستین همکاری خود را با بازیگر قدیمی تجربه کرده بود، در ادامه هر کجا رفت بصیری را هم با خودش برد؛ از «قصه‌های تابه‌تا» و «خودرو تهران۱۱» تا «هتل»، «ورثه آقای نیکبخت»، «کارآگاه شمسی و دستیارش مادام» و این اواخر «کتابفروشی هدهد».

  • از شهر قشنگ تا بنگاه تئاترال

بازی در نقش آبدارچی همیشه‌نالان هفته‌نامه شهر قشنگ سریال «بدون شرح» را هم می‌توان به انبوه نقش‌آفرینی‌های ماندگار و خاطره‌انگیز محمود بصیری افزود. او حالا عزم خود را برای بازگشتی درخشان به دنیای بازیگری جزم کرده و در این راه چه پروژه‌ای بهتر از یک نمایش پربازیگر در یکی از قدیمی‌ترین تماشاخانه‌های تهران. «بنگاه تئاترال» به کارگردانی هادی مرزبان با یک متن کاملا ایرانی نوشته علی نصیریان از دوشنبه ۵تیر هر روز ساعت ۲۰روی صحنه می‌رود.

ثبت دیدگاه