• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

تلاش بانوان والیبالیست اناری بدون حمایت ورزش و جوانان/فرماندار کم‌کاری‌های خواجه‌پور را پیگیری کند

  • 26 شهریور 1395 - 11:22
تلاش بانوان والیبالیست اناری بدون حمایت ورزش و جوانان/فرماندار کم‌کاری‌های خواجه‌پور را پیگیری کند

اداره ورزش و جوانان انار و رئیس آن یعنی محمد خواجه‌پور آن‌قدر ضعیف عمل‌کرده که کمتر کسی پیدا می‌شود، از عملکردش راضی باشد. بانوان بانوان والیبالیست اناری نیز می‌گویند که بدون حمایت این اداره به فعالیت مشغول هستند.

انارپرس  در این خصوصبا خانم‌ها «غلامرضایی، اسدی، شمس و کیانی» چهار مربی والیبال مصاحبه کرده است.

خانم غلامرضایی، یکی از مربیان والیبال که ۱۸ سال سابقه ورزشی در این رشته را دارد، به انارپرس گفت: «هر تجربه‌ای که من کسب کردم در بازی‌ها و مسابقات خصوصا مسابقات برون شهری بوده،؛مربیگری را هم در سال۹۰ شروع کردم و تا اواخر سال ۱۳۹۱ ادامه داشت تا ایتکه بعد از یک وقفه یک ساله دوباره از سال ۱۳۹۳ با تشکیل تیم‌های جدید شروع به کار کردم.»

gholamrezaie

این بانوی مربی در خصوص استعدادهای ورزشی می‌گوید: «خوشبختانه شهرستان انار از لحاظ استعداد و توانایی بانوان در زمینه والیبال خیلی خوب بوده ولی همیشه تا جایی که من یادم هست از حمایت‌ها و دلسوزی‌های مسئولین خصوصا اداره ورزش و جوانان برخوردار نبوده و اگر اینگونه نبود مطمئنا خیلی پرونده درخشان‌تری داشت. این را هم باید اضافه کنم که بانوان والیبالیست بخشی از موفقیت‌هایشان را واقعا مدیون حمایت‌های اسپانسرها و خیرین محترم هستن که در غیر این صورت چه بسا این موفقیتها به دست نمی‌آمد.»

دریغ از یک حمایت از سوی اداره ورزش و جوانان

خانم غلامرضایی به مشکلات بانوان ورزشکار نیز اشاره می‌کند: «یک بانوی ورزشکار اگر بخواهد در مورد مشکلات ورزش بانوان صحبت کند واقعا نمی‌داند از کجا شروع کند، بانوان ورزشکار اناری هر افتخار و رتبه‌ای که تا به حال خصوصا در زمینه والیبال کسب کرده‌اند، از همت و پشتکار و هزینه‌های خودشان بوده،دریغ از کوچک‌ترین حمایت و پشتیبانی از طرف مسئولین خصوصا رئیس اداره ورزش و جوانان که کوچک‌ترین نقشی در موفقیت ورزشکاران نداشته و ندارد.»

عدم پرداخت طلب مربی والیبال

وی افزود: «من خودم شش ماه با وجود تمام سختی‌ها و کشمکش‌ها با تیم آکادمی والیبال کار کردم که طبق گفته خودشان یک میلیون و۱۰۰هزار تومان حق مربی‌گری‌ام بوده که چندین ماهه هنوز موفق نشدم حقم را از رئیس هیات بگیرم.هر کدام از مسئولین حق من را به دیگری پاس می‌دهند و بهانه می‌آورند که برو از فلان مسئول بگیر.هر هزینه جزیی هم که در زمینه ورزش بکنند خرج کارهای عمرانی می‌شود و اکثراً اصلا به درد ورزش بانوان نمی‌خورد.»

فرماندار صدای ما را بشنود

این مربی والیبالیست می‌خواهد که فرماندار انار صدای آن‌ها را بشنود: «خواهش می‌کنم صدای ما را به مسئولین برسانید، بهترین کار این است که جناب فرماندار محترم شخصا با هماهنگی با همه بانوان ورزشکار جلسه‌ای برگزار کنند و از نزدیک با مشکلات ورزش بانوان آشنا شوند و مهمتر اینکه پیگیری کنند، چون فقط صحبت کردن هیچ دردی را دوا نخواهد کرد.»

خانم غلامرضایی پیشنهاد می‌دهد که «برای بهبودی وضعیت والیبال بانوان در انار در ابتدا تا می‌توانند هزینه‌ها خصوصا هزینه سالن‌ها را کاهش بدهند تا باعث ترغیب بیشتر بازیکنان ومربیان شود، بعد هم اینکه عاجزانه از فرماندار محترم خواهش می‌کنم بیشتر پیگیر کم‌کاریهای اداره ورزش و جوانان خصوصا آقای خواجه‌پور باشند خصوصا در زمینه والیبال بانوان چون هیچ حرکت مثبتی در این صورت انجام نگرفته،اگر هم جام یا مسابقه‌ای برگزار شده تمام هزینه‌هاش از خود ورزشکاران گرفته شده و دلیل برگزاری هم صرفا رد کردن گزارش به مراتب بالاتر بوده نه دلسوزی.»

photo_2016-09-16_09-19-50

انتقاد از عدم امنیت سالن ورزشی

خانم اسدی، مربی تیم والیبال «شهدای غدیر دو» نیز از نبود امکانات در والیبال بانوان گلایه می‌کند و به نبود امنیت مناسب در سالن‌های واقع در سطح انار انتقاد جدی دارد: «نبود امنیت در سالن‌های سطح انار یکی از مشکلات بزرگ بانوان در روزهای تمرین است. ورود افراد متفرقه هم در ساعت‌های سانس های بانوان به سالن یک مشکل بزرگ و بسیار جدی است.»

وی افزود: سالن‌ها از مدیریت مناسب و خوبی بهره‌مند نیستند و سالن‌ها بیشتر اوقات فضای غیر بهداشتی دارد. نبود تور مناسب نیز یکی از مشکلات روزهای تمرین است و همچنین نبود سرویس بهداشتی مناسب و سیستم گرمایش سرمایش.

خانم اسدی گفت: علیرغم امکانات کم و موقعیت نامناسب، بازیکن‌هایی نظیرعظیمه عبدالرضایی، فهیمه ابراهیمی و معظمه عبدالرضایی از بازیکن‌های انتخاب‌های کشوری بوده‌اند.

photo_2016-09-16_09-20-01

تمامی مخارج بازی‌ها در خارج از انار بر عهده ورزشکاران است

خانم طاهره شمس، یکی دیگر از مربیان والیبال نیز از نبود امنیت در سالن‌ها سخن می‌گوید و آن را مشکلی بزرگ می‌داند.

وی گفت: نبود فضای کافی نیز مشکل قابل توجهی است. برای مثال نبود زمین مینی‌والیبال برای کودکان.

خانم شمس از نبود صندلی تماشاچی در سالن‌ها انتقاد کرد و افزود: وجود صندلی تماشاچی در سالن یک مورد الزامیست.

وی می‌گوید تمامی مخارج بازی‌های خارج از انار بر عهده ورزشکاران است و مسئولین به این مشکل اهمیتی نمی‌دهند.

مریم منگلی، ملیحه منگلی، سما رئیسی و زهرا البوغبیش منتخب نوجوانان این تیم هستند.

photo_2016-09-16_09-19-56

بازیکن‌ها باید تلاش خود را به سرانجام برسانند

خانم  طیبه کیانی، مربی تیم والیبال «شهدای غدیر یک» درشروع گفت‌وگوی خود با انارپرس گفت: بعضی مشکلات واقعا ربطی به تمرین‌های بازیکن‌ها ندارد. برای مثال نبود آب سرد کن مناسب هیچ تاثیری بر روی عملکرد و بازی بچه‌ها ندارد.

kiani

وی افزود: نبود امنیت مشکل بزرگی است اما به تازگی مسئول سالن در حال رسیدگی به این موضوع است.

خانم کیانی در ادامه گفت: نبود امکانات اصلا مد نظر نیست این بازیکن‌ها هستند که باید تلاش خود را به سرانجام برسانند اما در این میان نیاز به انگیزه داریم. اگر سالی یک بار مربیان درجه یک برای استعداد یابی به انار می‌آمدند شور وشوق بازیکن‌ها و حتی مربیان چندین برابر می‌شد.

فاطمه گرجی، فاطمه اسدی‌پور،مریم منگلی، آزاده اکبری، آزاده حسینی‌خواه به گفته خانم کیانی بازیکنان با استعدادی هستند.

وی همچنین از آقای افرند مسئول سالن خاتم‌الانبیاء تشکر کرد.

گزارش از: محمدرضا نسب عبداللهی و نرگس عسکری

 

ثبت دیدگاه