• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

رئیس شبکه بهداشت و درمان انار: جلسات طب سنتی که در مساجد برگزار می‌شود، مجوز دارد

  • 14 دی 1395 - 17:10
رئیس شبکه بهداشت و درمان انار: جلسات طب سنتی که در مساجد برگزار می‌شود، مجوز دارد

به دنبال طرح برخی سوالات از سوی شهروندان در خصوص جلسات طب سنتی که در مساجد برگزار می‌شود، دکتر محمد برجی رئیس شبکه بهداشت و درمان انار در خصوص این جلسات گفت: این اقدام با هماهنگی سپاه انار و تائید شبکه بهداشت و درمان انار بوده است.

وی در گفت‌وگو با انارپرس افزود: در این جلسات در خصوص تغذیه و طب سنتی اسلامی صحبت می‌شده و ودر مواردی تجویز دارو نیز بوده که مورد خاصی نبوده و از جانب شبکه بهداشت و درمان تائید شده و منعی نداشته است و واحد نظارت بر درمان انار نیز با آن‌ها ارتباط و همکاری داشته است.

دکتر برجی در خصوص داروهای تجویز شده توسط متخصص طب سنتی اضافه کرد: داروهایی که توسط متخصص تجویز می‌شده و مبلغ ۷۰هزارتومان اخذ می‌گردیده نیز با خواستهٔ خود مراجعه کننده بوده و در انار نیز توزیع نمی‌شده است و خود افراد بایستی از شهر‌های دیگر تهیه و یا با درخواست مراجعه کنندگان توسط متخصص تهیه می‌شده است.

وی ادامه داد: داروهای طب سنتی داروهای گیاهی بوده و بعضا در طب مدرن نیز از آن‌ها استفاده می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان انار اظهار داشت: امیدواریم در دفعات بعدی حضور این افراد در انار، آن‌ها را در جای ثابتی استقرار دهیم و همچنین در حال رایزنی هستیم داروهایی که توسط پزشک طب سنتی تجویز می‌شود در انار عرضه شود.

دکتر برجی در خصوص طب سنتی نیز گفت: به طور کلی طب سنتی از نظر وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان مورد تائید است و امروزه بسیاری از متخصصین طب سنتی در کشور ارائه خدمات درمانی می‌کنند و بعضا دانشگاه‌ها نیز دانشجو جهت اخذ تخصص طب سنتی جذب می‌کنند.

ثبت دیدگاه