گروه : اخبار انار
ساعت : 19:11
شناسه : 102803
تاریخ : 20 دی 1395
دیدار مدیران بانک قرض الحسنه رسالت با امام جمعه انار دیدار مدیران بانک قرض الحسنه رسالت با امام جمعه انار

حجت الاسلام منتظری در دیدار با مدیران بانک قرض الحسنه رسالت  بر ضرورت بانکداری اسلامی تأکید کرد و گفت : بانک رسالت در این سالهای اخیرا تسهیلات خوبی در اختیار هموطنان قرار داده است. وی افزود: طرح بانکداری اجتماعی از طرحهای بسیار خوبی است که به نفع مردم است. در این دیدار حاج عبداللهی معاون […]

حجت الاسلام منتظری در دیدار با مدیران بانک قرض الحسنه رسالت  بر ضرورت بانکداری اسلامی تأکید کرد و گفت :
بانک رسالت در این سالهای اخیرا تسهیلات خوبی در اختیار هموطنان قرار داده است.

وی افزود: طرح بانکداری اجتماعی از طرحهای بسیار خوبی است که به نفع مردم است.

در این دیدار حاج عبداللهی معاون سرپرستی  بانک رسالت استان کرمان گفت:  از یک منظر بانکداری اجتماعی، بانکداری قرض‌الحسنه است و مشتریان و کانون‌های اجتماعی که نیاز به خدمات بانکی دارند، می‌تواند در طرح این بانک شرکت کنند.

وی افزود: در این طرح مشتریان می‌توانند همانند صندوق‌های جمعی و خانوادگی، در چارچوب بانک قرض‌الحسنه تسهیلات دریافت کنند.

حاج عبداللهی ادامه داد: در واقع در هر سازمان یا جمعی افرادی هستند که خواهان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه‌ و خدمات بانکی هستند.این افراد می‌توانند کانونی را تشکیل داده و نماینده‌ای را به بانک معرفی کنند. ما به آن نماینده تسهیلات قرض‌الحسنه می‌دهیم و از طرف بانک هم که فردی به عنوان بانکدار اجتماعی یا بانک‌یار قرض‌الحسنه خدمات را به آنها عرضه می‌کند.

وی با بیان اینکه بخشی از وام‌های قرض‌الحسنه هم‌اکنون خارج از چارچوب بانک قرض‌الحسنه و در قالب صندوق‌های خانوادگی، مساجد و ادارات پرداخت می‌شود، گفت: اما این صندوق‌ها زیرساخت بانکی ندارند و ما در این طرح می‌توانیم علاوه بر ترویج فرهنگ فرهنگ قرض‌الحسنه، ابزارهای بانکی را در اختیار افراد قرار دهیم.