• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

نامگذاری بزرگراه «رفسنجان – انار» به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی

  • 01 بهمن 1395 - 8:46
نامگذاری بزرگراه «رفسنجان – انار» به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی

در مراسمی با حضور فرماندار، شهردار، رئیس اداره راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان شهرستان رفسنجان، بزرگراه «رفسنجان – انار» عصر چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی نامگذاری و رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، فرماندار رفسنجان در این مراسم اظهار کرد: بزرگراه «رفسنجان – انار» به طول ۹۰ کیلومتر به پاس خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی به نام وی نامگذاری شد.

«حمید ملانوری» افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی بزرگمردی در تاریخ انقلاب اسلامی از خطه رفسنجان بود که اقدامات ارزشمند زیادی برای نظام انجام داده است.

وی ادامه داد: بعد از رحلت این عالم مجاهد، هر تجلیلی و هر اقدامی از جمله نامگذاری اماکن عمومی از وی، تجلیل از دولت و نظام جمهوری اسلامی است.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۱۳ در روستای بهرمان در یک خانواده ریشه‌دار مذهبی دیده به جهان گشود و در طول حیات خود همواره در پی کسب معارف الهی بود و اعتقاد راسخ دینی داشت و همواره پیرو ولایت فقیه بود.

ملانوری ادامه داد: ایشان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی فرمانده جنگ بود و پس از پیروزی انقلاب نیز در دوران سازندگی نقش‌های برجسته‌ای در کشور ایفا کرد.

وی خاطرنشان کرد: با پایان جنگ تحمیلی، اولویت نظام، سازندگی کشور بود که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با صلاحدید دلسوزان نظام، امر مهم بازسازی و سازندگی در کشور را پذیرا شد.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: رهایی از اقتصاد وابسته به نفت و توجه به صادرات غیرنفتی و موفقیت‌های حاصله در این راه از افتخارات دوران سازندگی است ضمن این‌که در کنار رشد اقتصادی، رفاه اجتماعی نیز در این دوران ارتقا یافت.

ملانوری یادآور شد: یکی از کارهایی که مجمع تشخیص مصلحت نظام در دوران ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی انجام داد، تصویب سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی است.

هم‌چنین در مراسمی با حضور فرماندار، شهردار و جمعی از مسئولان، میدان امیرکبیر شهر رفسنجان نیز به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تغییر کرد.

ثبت دیدگاه