• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

امام جمعه انار: حضرت فاطمه زهرا (س) برترین بانوی جهان است

  • 07 اسفند 1395 - 0:11
امام جمعه انار: حضرت فاطمه زهرا (س) برترین بانوی جهان است

حجت الاسلام منتظری در خطبه های این هفته  نماز جمعه شهرستان انار شهادت حضرت زهرا (س) را تسلیت گفت و افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) برترین ووالامقام ترین بانوی جهان در تمامی قرن ها و عصر هاست که پیامبر اکرم فرمود: «فاطمه سیده و سرور همه ی زنان عالم است.»

وی افزود:مردم مومن و شهید پرور انار امسال در  سالروز شهادت اولین شهیده گمنام تاریخ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) میزبان سه شهید گمنام هستند که بعد از وداع با آنان در شب شهادت حضرت زهرا(س)، روز پنجشنبه از مقابل حرم مطهر امامزاده محمدصالح تشییع خواهند شد.

منتظری در ادامه گفت:شهیدان گمنام دو فضیلت دارند اول شهادت دوم گمنامی که هر کدام از این دو فضیلت آنهارا درمسابقه معنویت به درجات عالی نائل کرده است.

وی به بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره نمودو گفت:شهیدان گمنام کسانی هستند که در راه دفاع از اسلام و قرآن و ملت بزرگ ایران در راه دفاع از عدالت و حقیقت و ارزشها مبارزه کردند و راه گمنامی را خود انتخاب کردند اما در نزد خداوند و ملائکه الهی مشهور و معروفند.

امام جمعه انار به آغاز ثبت نام حوزه های علمیه برادران و خواهران اشاره نمود و گفت: امروز در بسیاری از ادارات و نهاد ها مانند دستگاه قضایی کشور ،دانشگاه ها ،آموزش و پرورش ، نمایندگی های عقیدتی سیاسی و سایر دستگاه ها نیاز به تحصیل کردگان علوم حوزوی  دارند که با تشویق فرزندان به ثبت نام در حوزه های علمیه ، آینده درخشان وبا سعادت آنهارا تضمین نمایید.

وی به توصیه اسلام مبنی برجلوگیری ازفساد در جامعه اشاره نمود وگفت: یکی از توصیه های اسلام در زمینه جلوگیری از افزایش فساد  در جامعه  کنترل غرایز است که جلوی مفاسد و طغیان گری ها را میگیرد.

امام جمعه شهرستان انار هفته امور تربیتی را گرامی داشت و افزود : آموزش بدون  پرورش وتربیت موجب تخصص بدون تعهد  و گاهی خسارتهای جبران ناپذیر خواهد شد.

ثبت دیدگاه