• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

امام جمعه انار: آغاز بهار بهانه ای است که به خود بیاییم

  • 27 اسفند 1395 - 21:10
امام جمعه انار: آغاز بهار بهانه ای است که به خود بیاییم

حجت الاسلام منتظری امام جمعه شهرستان انار در آخرین جمعه سال ۹۵ به تحویل سال جدید اشاره کرد و گفت:
ایام تحویل سال و آغاز بهاری دیگر بهانه ایست است که به خود بیاییم و سعی کنیم خانه وجودمان را از صفات و ویژگی های زشت اخلاقی پاک کرده و با خدای خودمان عهد و پیمان ببندیم که تمسک به قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت،  زندگی خود را در مسیر رضایت الهی قرار دهیم.

وی با تبریک  ولایت حضرت زهرا (س) و سالروز  میلاد امام‌خمینی«ره» به بیان شخصیت زهرا(س) اشاره کرد و گفت:
اگر شخصیت واقعی حضرت فاطمه برای ما آشکار می شد ما هم تصدیق میکردیم که حضرت فاطمه سرور همه زنان عالم است که در عمر کوتاهش به مقامات معنوی ،علمی و معرفتی نائل شد.

امام جمعه شهرستان انار با تبریک روز زن به همه بانوان گرانقدر گفت: زنان مسلمان باید افتخار کنند که بهترین روز را روز زن و یا روز مادر گذاشته اند که الگوی آنها حضرت زهرا است که روش چگونه زیستن را به آنها می آموزد .

وی افزود : دو شغل مهم بانوان خانه داری و فرزند آوری است  که این از هنر زنان و موهبت الهی به آنهاست و هیچ منافاتی با حضورشان در صحنه های سیاسی و اجتماعی ندارد.

امام جمعه شهرستان انار به وقایع سال گذشته اشاره نمود و گفت: در عرصه خارجی پیروزی های جریان مقاومت در حلب ،فلوجه ،موصل و پیروزی های ملت مظلوم یمن  قابل توجه بود و در عرصه داخلی هم علاوه بر موفقیت ها،  متاسفانه ناکامی هایی هم وجود داشت .

وی افزود :نه تنها صد روزه مشکلات حل نشد بلکه پیچیده تر هم شد ،لذا باید از گذشته عبرت گرفت و در برنامه ها و رفتار گذشته تجدید نظر کرد.

وی به همایش تجلیل از حافظان کل قرآن کریم در شهرستان انار اشاره کرد و گفت: شهرستان انار نسبت به جمعیت تعداد شصت حافظ قرآن کریم دارد که در استان کرمان بی نظیر است.

ثبت دیدگاه