• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

فرمانده انتظامی استان اعلام کرد: جاده های “انار-رفسنجان” و “شهربابک-انار” در صدر تصادفات نوروزی ۹۶

  • 17 فروردین 1396 - 8:16
فرمانده انتظامی استان اعلام کرد: جاده های “انار-رفسنجان” و “شهربابک-انار” در صدر تصادفات نوروزی ۹۶

سردار”رضا بنی اسدی فر” فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: محورهای”انار-رفسنجان”،”شهربابک-انار”،”کرمان-سیرجان”و “جیرفت-کرمان”از حادثه خیزترین محورهای مواصلاتی استان در نوروز ۹۶ بوده است.

سردار”رضا بنی اسدی فر”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اشاره به اینکه ۲۴۹ نفر در نوروز امسال بر اثر تصادفات مجروح و به بیمارستان ها منتقل شدند،گفت:در مجموع ۱۸۲ فقره تصادف فوتی وجرحی در محورهای مواصلاتی استان رخ داده است.

وی افزود: عدم توجه به جلو (خسنگی وخواب آلودگی) ، تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ از مهمترین علل تصادفات  برون شهری به شمار می آیند.

وی در ادامه گفت:واژگونی و برخورد دو وسیله نقلیه با یکدیگر از شاخص ترین نوع تصادفات در این ایام بوده اند.

فرمانده انتظامی استان گفت:امروزه حوادث رانندگی یکی از عوامل اصلی مرگ و میر انسان ها است که ما می توانیم با ارائه برنامه های مستمر آموزشی در راستای ارتقا سطح فرهنگ رانندگی  در ایجاد تغییر در رفتار رانندگان دخیل باشیم.

وی با اشاره به اجرای طرح ویژه ترافیکی نوروز ۹۶ گفت: میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری در استان ۲۱ درصد کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در طرح نوروزی سال گذشته ۳۸ نفردر محورهای مواصلاتی استان جان خود را از دست دادند، اظهار داشت: این میزان در مدت مشابه امسال ۲۱درصد کاهش یافته است.

با توجه به اینکه جاده های برون شهری انار علاوه بر نوروز , در طول سال نیز جزو جاده های پرحادثه استان به شمار می روند, لزوم راه اندازی امکاناتی از جمله سی تی اسکن و بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان انار بایستی مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

 

ثبت دیدگاه