• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

امام جمعه انار: انبیا و ائمه بهترین الگوهای زندگی هستند

  • 18 فروردین 1396 - 14:49
امام جمعه انار: انبیا و ائمه بهترین الگوهای زندگی هستند

حجت الاسلام منتظری امام جمعه شهرستان انار در خطبه های نماز جمعه شهرستان انبیا الهی و ائمه معصومین را بهترین الگوهای زندگی دانست و گفت:علت این که امیر المومنین  علی (ع) روش و سبک زندگی پیامبر اکرم را بهترین الگویی میداند بعلت سفارش قرآن کریم در آیه ی ۲۱ سوره احزاب است که پیامبر اکرم را به عنوان یک اسوه حسنه معرفی می نماید.

وی با تبریک میلاد امام علی (ع) و میلاد جواد الائمه (ع)گفت :ائمه اطهار (ع)با بالاترین کمالات علمی و اندیشه های سیاسی ، بیشترین تلاش را در جهت گسترش دانش و فرهنگ حیات بخش اسلام ایفا نمودند.

امام جمعه شهرستان انار وفات  عقیله بنی هاشم حضرت زینب  را تسلیت گفت و افزود:آنچه باعث شد نهضت عاشورا برای همیشه زنده و سازنده بماند فداکاری ها و صبر و مقاومت و خطبه های غراءحضرت زینب (س) بود .

وی به مراسم معنوی اعتکاف اشاره نمود و گفت: اعتکاف ریشه در کلام  وحی و قران کریم دارد و خداوند متعال در سوره بقره آیه۱۲۵ به حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل امر میکند تا خانه اش را برای معتکفان آماده و پاکیزه  نماید .

حجت الاسلام منتظری به سالروز قطع رابطه با آمریکا  و روز ملی فناوری هسته ای اشاره نمود و گفت:علیرغم مذاکرات هسته ای با آمریکا نه تنها دشمنی آنها با ملت ایران پایان نپذیرفت بلکه به تهدید ها و تحریم هایشان افزوده شد و به بهانه های دیگر از جمله توان موشکی جمهوری اسلامی ایران به طور دائم به تهدیدات خودشان می افزایند .

وی در ادامه گفت :امیدواریم در دولت آینده در قبال سیاستهای استکباری آمریکا تجدید نظر شود و عزت و عظمت ملت ایران محفوظ بماند.

ثبت دیدگاه