• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

یادداشت حسین حلاج در خصوص انتخابات ۲۹ اردیبهشت

  • 30 اردیبهشت 1396 - 20:17
یادداشت حسین حلاج در خصوص انتخابات ۲۹ اردیبهشت

مستان سلامت میکنند
جان را غلامت می کنند
مستی ز جامت می کنند
مستان سلامت می کنند

جناب حسن روحانی عزیز
شیخ دیپلمات!
سلام و درود
یکبار دیگر ایثارگران سبز آمدند. زخمهای کبودشان و دلهای سبزشان را به پیشگاه آزادی آوردند تا شما سردمدار مسیر سبز باشید.

حالا این شمایید که باید تیماردار این قافله زخم خورده باشید و امید رویای جوانان سبزاندیش و نیک سرشت.

تفاوت حامیان شما و حامیان تمامیت خواهان, تفاوت میان تزویر است و تبصیر. تفاوت میان هنر است و هوس. تفاوت میان ربنای شجریان است و هجو خوانی تتلو. تفاوت میان تعقل ایرانی است و تحجر[…].

و ما حالا خواسته های بسیاری داریم و شما بدان که هرگز به شما چک سفید امضا نداده ایم. ما ۷ درصد از سبد رای شماییم که سال ۹۲ شما را اصلح خود نمی دانستیم اما با این همه, اگر بیشتر از حامیانت از شما طرفداری نکرده باشیم, هزاران مقاله در وصف عملکرد شما نوشته ایم. به پاس فضای باز سیاسی دوره شما فیلم ساخته ایم. با هزاران مغز خشک و متحجر مشاجره کرده ایم و هزاران ادله اقامه کرده ایم و این همه را بسیار تکرار خواهیم کرد, چه این اقدامات از سر مهرورزی به مام میهن است. ما اشتیاق به سربلندی ایران داریم و چنانیم که آغوشمان برای دیگر هموطنانمان در جناج مقابل هم باز است , چه معتقدیم که ایران آباد و آزاد و مقتدر مباهات و لایق همه ایرانیان است.

روحانی عزیز, دیروز همه امدند: ملی مذهبی هایی که از دایره سیاست ایران کنار گذاشته شدند. بانوان شریف این مملکت که طعم تلخ باتوم …. را چشیده اند و بغض درد و تحقیر را در زنانگی خود فریاد زده اند. کارگران مظلومی که در معادن, کارخانه ها و عرصه تولید استخوان خرد کرده و جان باخته اند. اقوام آمدند در حالی که حق آموزش زبان مادری ندارند. اقلیت های مذهبی آمدند در حالی که طی ۴ دهه برخی را فرقه نامیدند و برخی را وابسته خواندند… و همه آمدند تا پیام تغییر و تسامح را به حاکمیت بدهند. آگاه باشید که ایرانیان هرگز به دین, عقیده, مذهب و باور هیچ گروهی بی احترامی نمی کنند و همه ایرانیان باور دارند که همه ادیان و مذاهب یک عقیده فردی ست و نه فرقه و وابسته. ایرانیان امروز حق پوشش آزاد, عقیده و مذهب آزاد, اقتصاد آزاد, بیان و نقد آزاد, معیشت افتخار آمیز, آرامش ملی و تعامل با جهان آزاد می خواهند. روحانی عزیز, ایرانیان دیروز به تمامیت خواهی, تحجر ونسخه های هزار ساله نه گفتند تا به شما این پیام را بدهند که نگاه و نگرش آنها رو به تغییر است.

روحانی عزیز, حالا هنگامه تغییر است.

میر سبز اندیش را از تو می خواهیم. تعجیل کن. ..

روحانی عزیز, از فردا به فکر باش. ۴ سال دیگر باید در نقطه ای باشیم که جریان تمامیت خواه دیگر نتواند به پوپولیسم و لمپنیسم دست بگذارد و این پیروزی را عقیم بگذارد. ۴ سال آینده شما باید این امانت ایرانیان را دوباره به آنها بازگردانید و مباد چنان کنید که این امانت توسط تحجراندیشان به سرقت برود.

روحانی عزیز, ما شما را بر صدر گذارده ایم تا آزادی را به ارمغان بیاورید و تحجر اندیشان را به زیر بکشید. ما ایرانیان به عهد خود وفا کرده ایم و عهد می بندیم که تنهایت نمی گذاریم و هر آن که اراده کنی به میدان خواهیم آمد, شما را هم عهدی است , پس چنان وفادار به عهدتان باشید که مام میهن سرافراز شود.

ایرانیان عزیز, پیروزیتان خجسته بادا
ای عاشقان ای عاشقان
دل را چراغانی کنید
ای می فرشان, شهر را انگور مهمانی کنید
بزم است و رقص است و طرب مطرب نوایی ساز کن
در مقدم او بهترین تصنیف را آواز کن
نوری به چشم دوستان خاری به چشم دشمنان
می سوزم از سودای او این شعله را افزون کنید
ای عاشقان ای عاشقان دل را چراغانی کنید
ای می فروشان شهر را انگور مهمانی کنید

حسین حلاج

 

ثبت دیدگاه