• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

امام جمعه موقت انار: خرید و فروش رای حرام است

  • 06 خرداد 1396 - 12:47
امام جمعه موقت انار: خرید و فروش رای حرام است

حجت السلام حسینی نوه امام جمعه موقت  شهرستان انار در خطبه دوم نماز جمعه به موضوع انتخابات  اشاره کرد و گفت: حضور بیش از ۴۰میلیونی مردم در انتخابات شورای شهر و روستا و ریاست جمهوری ،مهر تاییدی بر نظام جمهوری اسلامی بود و نیز از افتخارات ملت بزرگ ایران است.

وی همچنین به موضوع تخلفات انتخابات اشاره کرد و گفت: گاهی در انتخابات تخلفاتی صورت ،ما همگی شیعه هستیم و یک تخلف هم چیز بدی است،مسلمان حق تخلف ندارد خصوصا حق و الناس.

حجت السلام حسینی نوه افزود: حق الناس چیزی نیست که بتوان به این سادگی از کنارش عبور کنیم،یک رای مردم هم اگر جابجا شود حق الناس است و قیامت باید جواب آنرا بدهیم .

وی همچنین به تخلفات شورا ها اشاره کرد و گفت: عزیزانی درباره ی  این موضوع از من سئوال کردند که آیا خرید و فروش رای جایز است؟ در همان جا جواب دادم حرام شرعی وحرام قانونی است،همانگونه که رشوه دهنده و رشوه گیرنده هر دو اهل جهنم اند ، حتی شنیده شده که بعضی ها برای رای آوردن علاوه بر خرید رای اقدام به دادن شام و نهار  کرده اند.ما امیدوازیم این جور کارها دیگر انجام نشود چون در شأن مردم ایران نیست .

وی به جنایت رژیمهای آل سعود و آل خلیفه در بحرین اشاره کرد و گفت : درپایان نماز جمعه راهپیمایی در حمایت از شیخ عیسی قاسم و شیعیان مظلوم بحرین برگزار میگردد که امید است مردم در این راهپیمایی شرکت کنند.

امام جمعه موقت شهرستان انار در خطبه اول نماز جمعه به ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: قرآن درباره روزه می فرماید :ای کسانی که ایمان آورده اید روزه نه تنها بر شما بلکه بر امت قبل از شما نیز واجب بوده است.

وی همچنین می فرماید اکثر کتب آسمانی در این ماه نازل شده است ،ازجمله قران کریم،انجیل،زبور،تورات و…

حجت السلام حسینی نوه افزود : فواید روزه تنها نخوردن نیست بلکه این است که در کنار این که از خوردن و آشامیدن  اجتناب میکنیم باید ،چشم ،در و زبان ما هم روزه باشند .

ثبت دیدگاه