• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

حضور امام جمعه انار در میان تماشاگران جام فوتسال

  • 04 تیر 1396 - 2:27
حضور امام جمعه انار در میان تماشاگران جام فوتسال

حجت الاسلام منتظری امام جمعه شهرستان انار امشب در جمع ورزشکاران مسابقات جام رمضان حضور پیدا کرد و از نزدیک در جریان این مسابقات قرار گرفت.


وی در حاشیه این دیدار به اهمیت ورزش از دیدگاه اسلام اشاره کرد و گفت : پیامبر اعظم(ص) می فرماید: «پروردگارت بر تو حقی دارد، و بدنت بر تو حقی دارد، و خانواده ات بر تو حقی دارد.» توجه بسیار رسول گرامی اسلام(ص) به سلامت جسم است که حق بدن را در کنار حق خداوند بیان می کند. زمانی انسان می تواند حق پروردگار و خانواده اش را به بهترین صورت ادا کند که از بدنی سالم و نیرومند برخوردار باشد. ازاین روست که پیامبر مکرم اسلام(ص) می فرماید: «شخص با ایمان قوی و نیرومند، از شخص با ایمان ضعیف، بهتر و دوست داشتنی تر است.»ورزش، کمک بسیاری به سلامت جسم و روان می کند.

وی افزود : رهبر معظم انقلاب اسلامی به موضوع ورزش بسیار اهمیت قائلند و می فرمایند: جسم انسان بدون ورزش، ضعیف و لاغر و بى‌قدرت خواهد بود. هرکسى باشید، هرچه بنیه‌ى قوى و نیرومند داشته باشید، اگر ورزش نکردید و خوردید و خوابیدید، بدن ضعیف مى‌ماند؛ شکى در این نیست. همچنانى که اگر ورزش نکنید، بدن شما آن رشد لازم را نمى‌کند، زیبایی هایى هم دارد که ورزش آنها را آشکار خواهد کرد؛ بدون ورزش نمى‌شود. روح شما هم عیناً همین‌طور است. بدون ورزش، بدون تمرین و ریاضت، ممکن نیست شما قوى بشوید.

امام جمعه انار گفت: امیدواریم همه مسئولین در امر ورزش اهتمام بورزند و با رفع مشکلات جامعه ورزشی انار ، زمینه را برای ورزش جوانان ، اعم از بانوان محترم و آقایان گرامی فراهم نمایند.

وی در پایان گفت : وظیفه اصلى دولت و مسؤولان ورزش کشور این است که اشتیاق به ورزش و روح ورزشکارى و ورزش‌خواهى را در مردم زنده کنند.

ثبت دیدگاه