• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

ذخیره ۲۷۳ میلیون مترمکعب آب در انار و رفسنجان با نزول رحمت الهی

  • 18 دی 1392 - 0:02
ذخیره ۲۷۳ میلیون مترمکعب آب در انار و رفسنجان با نزول رحمت الهی

 معاون اداره آبیاری شهرستان رفسنجان گفت: بر اثر بارش برف در شهرستان های رفسنجان و انار تاکنون بیش از ۲۷۳ میلیون مترمکعب آب جمع شده است که نفوذ این آب به ارتفاعات و سطح زیرزمین، برای چند ماه آینده مفید خواهد بود.

به گزارش ایرنا، ˈعلی احمدی پورˈ روز سه شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان رفسنجان افزود: تاکنون در شهرستان رفسنجان یکهزار و ۱۰۰ حلقه چاه کشاورزی حفر شده است که به طور متوسط میزان ۱۹ لیتر در ثانیه آبدهی دارند.

وی تصریح کرد: با نزول نعمت الهی موتور پمپ های چاه های کشاورزی خاموش شده که صرفه جویی در آبیاری درختان است.

احمدی پور خاطرنشان کرد: در دشت های رفسنجان و انار با وسعت ۱۳ هزار کیلومتر مربع با بارش این برف بیش از ۲۷۳ میلیون متر مکعب آب جمع شده است.

وی اظهار کرد: رودخانه های لاله زار و کبوتر خان از سمت کرمان از روستاهای دره در، زین آباد، ملک آباد و رضاباد و چند روستای دیگر عبور می کنند و همچنین رودخانه شاهزاده عباس نیز از ناصریه به سمت روستاهای تاج آباد و عرب آباد و چند روستای دیگر می رسد.

وی ادامه داد: رودخانه شور نیز از اسدآباد فارس به سمت روستاهای لاهیجان و کوثرریز می رسد که لازم است این رودخانه ها لایه روبی شوند تا با احتمال بروز سیل به منازل مسکونی و روستاها خسارت و آسیب وارد نشود.

احمدی پور گفت: رودخانه های شور و شاهزاده عباس در رفسنجان خروجی هایی هستند که می توان با ساماندهی و احداث کانال های زیرزمینی در این رودخانه ها، آب و مسیر سیل را به خارج از شهرستان هدایت کرد.

ثبت دیدگاه