• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

افزایش ۱۲ درصدی قتل در استان کرمان

  • 10 تیر 1396 - 19:40
افزایش ۱۲ درصدی قتل در استان کرمان

سردار بنی اسدی فر فرمانده انتظامی استان کرمان با تاکید  بر اینکه مهمترین نوع پرخاشگری قابل مشاهده در جامعه موضوع قتل است، از افزایش ۱۲ درصدی وقوع قتل در استان خبر داد و تصریح کرد:در سال گذشته ۴۳ درصد قتل ها به دلیل نزاع و اختلاف، ۱۰ درصد به دلیل مسائل ضد اخلاقی، ۲۵ درصد به دلیل اختلاف خانوادگی و هفت درصد با انگیزه سرقت بوده است.

این مقام انتظامی بر تجمیع ظرفیت های موجود برای حفظ، تولید و ارتقای امنیت عمومی اجتماع تاکید کرد وادامه داد: در سال جاری ۱۰۷ درصد قتل ها در استان کرمان کشف شده است که رقم قابل توجهی است زیرا برخی قتل ها پس از ۱۰ سال از وقوع آنها کشف و قاتل دستگیر شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سه ماه امسال شهرستان جیرفت با ۴۰ درصد وقوع قتل ، بیشترین سهم را در وقوع قتل ها داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: انجام نشدن کار فرهنگی و ناتوانی افراد در کنترل خشم، تصمیم گیری و حل مساله موجب افزایش قتل در جامعه می شود.

وی در خصوص مواد مخدر نیز گفت: در مجموع طی سه ماه نخست سال بیش از ۲۹ هزار کیلوگرم مواد مخدر در استان کرمان کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ باند خرید و فروش مواد مخدر نیز در سال جاری در استان کرمان متلاشی شده است و در این راستا  ۵ نفر از اشرار نیز  به هلاکت رسیده اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با تاکید بر اینکه مشکل امنیتی خاصی در استان نداریم، گفت: بسیاری از موارد از حوزه اجتماعی به حوزه امنیتی وارد می شود و با پیشگیری های مناسب در حوزه اجتماعی می توان از بروز بسیاری از آسیب ها جلوگیری کرد.

سردار بنی اسدی فر در پایان اظهار کرد: سازمان های اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و رسانه ها در راستای کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه قتل وظایف سنگینی را بر عهده دارند.

ثبت دیدگاه