• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

انارپرس چرا افکار امثال حسن عباسی را منتشر نمی‌کند؟

  • 10 تیر 1396 - 22:31
انارپرس چرا افکار امثال حسن عباسی را منتشر نمی‌کند؟

یکی از بحث‌هایی مخالفان انارپرس مدتی قبل در تجمع خود جلوی دادسرا مطرح کردند این بود که چرا انارپرس افکار افرادی مانند حسن عباسی را منعکس نمی‌کند.

انارپرس هرگز افکار افرادی مانند حسن عباسی را که مدافع نوع خاصی از ترور است، منتشر نمی‌کند.

عباسی در جلسه‌ای گفته که در برابر جبهه کفر از ترور دفاع می‌کند و این نوع ترور را تروریسم مقدس نامیده است.

این فرد در حالی از تروریسم مقدس سخن گفته که بر اساس آموزه‌های دینی، ترور پدیده‌ای زشت قلمداد شده و بدون شک فردی که بخواهد از ترور -فرقی نمی‌کند با چه هدفی- دفاع کند؛ محکوم است.

چند مثال درباره محکومیت ترور در تاریخ اسلام و تاریخ معاصر:

 مسلم بن عقیل از ترور عبیدالله بن زیاد خودداری کرد

به پیشنهاد شریک بن اعور، تصمیم بر آن شد که مسلم پشت پرده کمین کند و در وقت حضور ابن زیاد، با علامتی که به مسلم می دهند (آب خواستن شریک) بیرون آمده و او را به قتل برساند . . . ابن زیاد آمد و نشست و صحبت هایی کردند . ولی وقتی شریک، آب طلبید، مسلم برای اجرای طرح، بیرون نیامد و با تکرار علامت، باز هم از مسلم خبری نشد . ابن زیاد که احتمال خطری را می داد، از هانی پرسید: او چه می گوید؟ گفتند: تب کرده و هذیان می گوید . اما عبیدالله بن زیاد، زود از آنجا رفت . پس از رفتن او، از مسلم پرسیدند چرا نقشه را عملی نکردی؟ گفت: . . . به خاطر سخنی که علی علیه السلام از پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله نقل کرده که ایمان، مانع کشتن غافلگیرانه (ترور) است .

امام خمینی قدس سره حاضر نشدند حکم ترور حسن علی منصور، نخست وزیر قبل از انقلاب را صادر کنند:

«در قضیه ترور حسن علی منصور با این که . . . نماینده ای [را گروه مؤتلفه اسلامی] خدمت ایشان به نجف جهت استیذان فرستاد، آن حضرت (امام خمینی قدس سره) از صدور چنین حکمی استنکاف ورزیدند و این [گروه] ناچار شد، به سراغ بعضی دیگر برود .»

حرام بودن ترور

روایات متعدد و فراوانی در حرمت و منع ترور و قتل پنهانی وجود دارد که هیچ گونه تردیدی را درباره حرمت ترور از دیدگاه اسلام باقی نمی گذارد .

 پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمود: وقتی در معراج بودم، چیزها و مواردی را دیدم . پرسیدم اینها چیست؟ گفتند: اینها نشانه های آخرالزمان است . پرسیدم: «یعنی: چه زمانی آخرالزمان است؟ خداوند عزوجل فرمود: آخرالزمان وقتی است که علم محو شود و جهل ظاهر گردد، قاریان قرآن زیاد شوند و عمل کاهش یابد، ترور بالا رود، فقهای هدایت گر اندک و فقهای گمراه و خیانت کار زیاد و شاعران فراوان شوند .»

ابوصباح کنانی به امام جعفر صادق علیه السلام می گوید:

یکی از همسایه هایم که از قبیله همدان و نامش جعد بن عبدالله است، به علی علیه السلام دشنام می دهد . آیا اجازه می دهی که او را بکشم؟ فرمود: اسلام ترور را منع کرده است.

آیه ۶۰ سوره انفال چه می‌گوید؟

برخی افراد غیر اناری ساکن انار که از مدافعان حسن عباسی و نظریه ترور وی هستند، به آیه ۶۰ سوره انفال استناد می‌کنند:

شما مؤمنان باید براى مقابله با کافرانى که پیرامون شمایند، آنچه در توان دارید از نیروى رزمى و اسبان بسته ( آماده نبرد ) فراهم آورید تا بدین وسیله کسانى را که دشمن خدا و دشمن شمایند بترسانید [و اندیشه هجوم به مسلمانان را از آنان سلب کنید] و نیز باید براى مقابله با دشمنان دیگرى که غیر از اینانند و شما از آنان بى خبرید و خدا به وجودشان آگاه است نیروى رزمى آماده کنید، و بدانید که هر چیزى را در راه خدا هزینه کنید، بى کم و کاست به شما بازگردانده مى شود و بر شما ستم نخواهد شد.

به روشنی مشخص است که این آیه از ترور سخن نمی‌گوید بلکه از افزایش قدرت دفاعی سخن گفته تا به دل دشمن هراس بیفتد.

ثبت دیدگاه