• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

ٰیادداشت یک جوان در خصوص لزوم وجود تریبون نمازجمعه در منطقه هشت قریه

  • 24 تیر 1396 - 15:05
ٰیادداشت یک جوان در خصوص لزوم وجود تریبون نمازجمعه در منطقه هشت قریه

ٰیادداشت یک جوان در خصوص لزوم وجود تریبون نمازجمعه در منطقه هشت قریه
با عرض سلام و درود
نماز جمعه،عبادتی است همچون نماز های دیگر که در ظهر جمعه و با شرایط خاصی انجام می شود و در فضیلت این نماز همین بس که سوره ای در قرآن به نام آمده و در آنجا صریحا مومنان را به حضور در نماز جمعه دعوت فرموده است.

نماز جمعه علاوه بر اهداف عبادی و تربیتی رویکردی به حکمت ها و مصلحت های اجتماعی هم چون وحدت و همدلی تعاون و برادری عدالت و انصاف دارد و همه ی این امور باعث حضور هزاران نفر در صفوف به هم پیوسته نماز خواهد شد.

احادیث بسیار در خصوص اهمیت و ثواب نماز جمعه آمده است که خود موید مهم خواندن این برنامه ی عمومی و استقبال مردم شهرها از پایه گذاری این ستاد فرهنگی است.

منطقه وسیع هشت قریه با وجود  روستاهای بزرگ و نیز فاصله نسبتا زیاد در مسیر با تریبون های نماز جمعه در همجواری آن و همچنین با وجود مردمی دین مدار دارای پایگاه نماز جمعه ای نیست و چیزی که به وضوح در نبود تریبون نماز جمعه منطقه  هشت قریه دیده می شود، شاید سلیقه های شخصی افراد بوده که مانع برپایی نماز جمعه در این منطقه مذهبی شده است.

نماز جمعه یکی از بزرگترین پایگاه های حکومت اسلامی و کانون هدایت،سرمایه ، عزت و شرافت یک جامعه اسلامی است که هر هفته برگزار می شود و این امر زمینه تفاهم، همکاری جامعه اسلامی را با یکدیگر و با حکومت اسلامی و ولایت فقیه بر قرار می سازد و بر آگاهی اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی جامعه می افزاید.

در پایان این یادداشت  اظهار امیدواری میکنم که مسئولین شهرستان و خاصه استان کرمان  نیز با جدیت بیشتری این خواسته مردمی را برایمان برآورده سازند.

چه بسا که با گذشت سالیان دراز  هنوز در باب برپایی نماز جمعه منطقه هشت قریه نتیجه ایی حاصل نشده است.

*مردم را دلسرد نکنید

مسئولان به این مساله توجه کافی داشته باشند که در اغلب موارد عدم پیگیری ها و نداشتن سرعت عمل کافی می تواند زمینه دلسردی مردم را فراهم آورد.

قطعا مردم دین مدار منطقه هشت قریه و دهستان بیاض که پیشقدم در مراسم های مذهبی بوده و هستند، برای برپایی نماز جمعه لحظه شماری می کنند و اگر مسئولان با اهمیت قرار دادن سلایق شخصی و منطقه ای مانع برپایی نماز جمعه شوند، باید به مردم پاسخ گو باشند.

ثبت دیدگاه