• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

امنیت گوشی‌های هوشمند

  • 29 تیر 1396 - 8:03
امنیت گوشی‌های هوشمند

درشرایط امروز در کشور ایران کاربران فضای مجازی و استفاده کنندگان گوشی های هوشمند رو به افزایش بوده و باتوجه به ورود افراد با سنین مختلف و سطح اطلاعات متفاوت در این حوزه و به منظور پیشگیری و کاهش آسیب پذیری افراد و اطلاعات شخصی آنها نکات زیر به اطلاع عموم می رسد.

۱- نفوذ و هک گوشی های موبایل دارای سیستم عاملهای مختلف که هر روز با پیشرفت و تغیرات روز افزون مواجه می باشد بوسیله نرم افزارهای مخصوص و متفاوت امکان پذیر است و از این رو اطلاعات این نوع تلفنها همیشه در معرض خطر می باشد؛لذا هیچ نوع گوشی از امنیت کامل و صددرصد برخوردار نیست .

۲-توصیه می شود در صورت امکان و عدم نیاز از قرار دادن اطلاعات مهم(عکس_فیلم_متن)خصوصی یا اداری در حافظه گوشی خودداری شود تا زمینه نگرانی وجود نداشته باشد.

۳-در هنگام خرید گوشی موبایل دستگاهی مورد توجه قرار گیرد که قابلیت رمز گزاری سخت افزاری را برای حافظه های داخلی و جانبی(کارت مموری)پشتیبانی کند.

۴- فعال کردن رمز امنیتی اولیه در گوشی نخستین خط دفاعی و محافظتی برای محرمانه ماندن اطلاعات شما محسوب می شود از این رو جهت تامین امنیت محتوی گوشی شما پیشنهاد می گردد حتما پس از خرید دستگاه،رمزگذاری بصورت پین،الگویا رمز ورود از منو امنیت دستگاه را فعال سازی نمایید البته می توان در گوشی های پیشرفته تر از قابلیت هایی همچون اثرانگشت و شناسایی عنبیه چشم نیز بهره برد.

۵- در گوشی هایی که دارای رمزگذاری حافظه داخلی و‌جانبی می باشند درصورت مفقودی یاسرقت گوشی،پس از چندین نوبت وارد کردن رمز به صورت اشتباه اطلاعات(فیلم_عکس_متن و…)بصورت خودکار از حافظه دستگاه حذف می گردد پس در حفظ و عدم فراموش نمودن رمز دستگاه توسط مالک دقت شود.

(توصیه می شود بعد از فعال سازی الگو یا پین بخش رمز دوم یا سوال امنیتی را نیز فعال نمایید تا درصورت فراموشی رمز اصلی به مشکل برنخورید)

۶- با نصب نرم افزارهای کنترل از راه دور تلفن همراه(team viewer یا gpp remoteviewer) در صورت گم شدن یا سرقت گوشی می توانید به راحتی و با مدیریت از راه دور باهشدار صوتی یا پیامک یا پیام تصویری به پیداشدن گوشی خود امیدوار باشید و یا از راه دور موبایل خود را قفل نموده و یا اطلاعات آن را پیش از دست یابی دیگران پاک کنید‌

کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات فرماندهی انتظامی شهرستان انار

ثبت دیدگاه