• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

تئاتر زاییده برخی مراسم مذهبی و اجتماعی است

  • 04 مرداد 1396 - 10:43
تئاتر زاییده برخی مراسم مذهبی و اجتماعی است

مراسم مذهبی ای که ریشه در آیین ها سنتهای اقوام گوناگون در ملییتهای مختلف دارد، در هر آیین، دو دسته وجود داشته. خوب وبد ، یا به عبارتی خدایان خوب وخدایان بد.

از تضاد بین این دو دسته،گفتگوی نمایشی یا دیالوگ ایجاد میکرد. و اما نمایش؛ رسم عاشقی آبها

یادآوری بعضی از آیین ها و سنتهایی که طی سالیان گذشته گرد فراموشی بر آن نشسته بود، با زبان نمایش و چه زیبا و خلاقانه این مهم را به انجام رسانده بود،و در میان ای آیین ها روایت قصه‌ای زیبا و خارق العاده نهفته بود ،که تماشاچی را تا پایان نمایش بر روی صندلی می نشاند.

به نوعی می توان گفت تقریبا تمام فاکتورهای یک تاتر خوب و به معنای واقعی درام در این اثر مشهود بود. طراحی و اجرای حرکات موزون و ریتمیک که با طراحی لباس زیبا و مناسب، زیبایی دوچندان پیدا کرده بود.میزانسن های بجا و درست،طراحی نور خلاقانه و..و..و.. که در این مقال نمیگنجد،همه وهمه میسر نمیشد مگر با کارگردانی حرفه ای جناب دکتر مازیار رفعتی.

و صد البته از کنار نقش آفرینی زیبای بازیگران نمایش ،به خصوص آقای حسن رشیدی و سرکارخانم صابری نمیتوان به سادگی گذشت.و حضور پیشکسوت تاتر آقای رضا شریفی باعث دلگرمی اهالی تاتر شد. تنها چیزی که میتوانم در مقابل این زحمات بگویم؛

دست مریزاد جناب دکتر رفعتی.و خسته نباشید به کلیه بازیگران، عوامل پشت صحنه و همه کسانی که در به اجرا درآمدن این نمایش سهمی داشتند*
همیشه موفق و سربلند.

سیدکاظم آرمیون

ثبت دیدگاه