• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

تشریح جزئیات پرونده قتل بنیتا

  • 06 مرداد 1396 - 12:41
تشریح جزئیات پرونده قتل بنیتا

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ پس از بازسازی صحنه جرم جزئیات وقوع قتل بنیتا را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، سردار محمدیان پس از بازسازی صحنه جرم قتل بنیتا در جمع خبرنگاران گفت: از مردم تشکر می‌کنم که در این مدت هر چه خبر و صحنه‌هایی مشاهده کردند که مشکوک بوده به پلیس آگاهی خبر دادند به شکلی که در حدود هشت استان مختلف هر مورد مشکوکی که در موارد مختلف همچون خرید پوشک و لوازم بچه بوده است مردم به پلیس خبر داده‌اند.

وی افزود: ما نیز به همکارانمان در استان‌ها در خصوص این موضوع اطلاع‌رسانی کرده‌ایم و گزارشات رسیده توسط همکاران ما احراز هویت شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح قتل بنیتا گفت: از لحظه اولیه که خبر به ۱۱۰ و کلانتری محل اعلام می‌شود واحد تجسس وارد عمل می‌شود و در خصوص این موضوع تشکیل پرونده انجام می‌شود. از یک ساعت پس از روی دادن این جرم نیز مأموران کلانتری کار خود را آغاز می‌کند. همه موارد از جمله اعلام پلاک خودرو و کنترل دوربین‌ها به صورت همزمان انجام شده است.

وی ادامه داد: متهمان مسیر کوتاهی را طی می‌کنند تا به محدوده و محل سکونت خود برسند. متأسفانه کودک را در خودرویی که شیشه‌هایی آن بالا و درها بسته بوده اما قفل نبوده رها می‌کنند و از محل دور می‌شوند. در این مدت پیگیری پلیس به صورت مداوم ادامه داشته و چندین مأموریت در خصوص این موضوع توسط پلیس انجام می‌شود تا اینکه نهایتا روز سه‌شنبه با اقدامات پیچیده پلیسی محدوده حضور متهمان شناسایی می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در خصوص تماس فردی با پلیس و دادن اطلاع در خصوص این حادثه گفت: تماسی از سوی فردی داشتیم به عنوان یک گزارش که تنها یک اسم کوتاه بود و این اقدام نیز همزمان با دستگیری سارقان رخ داد. این فرد نیز در محدوده نبود و تنها یک اسم اعلام شده بود.

وی افزود: اقدامات همکاران ما در محدوده آغاز شد و ضمن استقرار موفق شدند فرد اول را دستگیر کنند اما فرد دوم متواری شده بود. نهایتا حدود ساعت ۱۰ شب محل استقرار این فرد را شناسایی کردیم و مأمورانی که در این محل مستقر شده بودند دیدند مقداری پوشک و شیرخشک توسط خانواده‌ای که در آن واحد بوده است خریداری شده،‌ این موضوع امیدهایی را برای سالم بودن کودک ایجاد کرد اما بعدا مشخص شد که لوازم برای پسربچه‌ای ۹ ماهه که برادرزاده متهم بوده است خریداری شده است.

محمدیان ادامه داد: پس از دستگیری متهم ابتدا منکر و بعدا اقرار کرد که کودک و خودرو را رها کرده و پس از نشان دادن محل خودرو متأسفانه با صحنه دلخراش فوت کودک مواجه شدیم.

وی تأکید کرد:‌ بیش از ۳۵ سرفصل کاری را در خصوص این پرونده دنبال کردیم اما اگر نشانه‌ای از دوربین‌های سطح شهر داشتیم چهار روز پیگیری ادامه پیدا نمی‌کرد. متهمان مسافت کوتاهی را پیموده‌اند و از مقابل دوربین‌ها عبور نکرده‌اند. یک ساعت و نیم بعد از وقوع جرم خودرو را رها کردند و از هیچ محدوده ترافیکی و یا مقابل دوربین کنترل ترافیک و یا سرعت‌سنج عبور نکرده‌اند.

محمدیان خطاب به شهروندان توصیه کرد که خودروی روشن را به هیچ عنوان رها نکنند. موارد مشابهی وجود داشته که با همین شرایط فرد خودرویی که کودک نیز در داخل آن بوده برای خرید روشن رها کرده است.

وی ادامه داد: ما می‌خواستیم از فضای مجازی در خصوص این پرونده بهره بگیریم که خانواده کودک زودتر این زحمت را کشیدند و ما برای اینکه دوباره کاری نشود اقدامی انجام ندادیم. بی‌تردید ما فضای مجازی را یک فرصت برای خود می‌دانیم.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره آزادی متهم و زمان آخرین دستگیری وی نیز افزود: این فرد ۱۳۰ فقره سرقت داشته و با توجه به اینکه در آخرین مورد، پرونده وی در تهران تشکیل نشده است و در پاکدشت بوده با اتهام سرقت دستگیر شده، اما در خصوص آزادی وی و جزئیات آن مقام قضایی باید اظهارنظر کند. این فرد کمتر از یک ماه بوده که با اتهام سرقت دستگیر و سپس آزاد شده است.

بازسازی صحنه جرم ربایش “بنیتا” کودک ۸ ماهه

  

ثبت دیدگاه