• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

برگزاری اردوی آموزشی و توان‌افزایی امدادگران و نجاتگران انار در آبشارهای کوهپایه کرمان

  • 14 مرداد 1396 - 9:22
برگزاری اردوی آموزشی و توان‌افزایی امدادگران و نجاتگران انار در آبشارهای کوهپایه کرمان

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان انار از برگزاری اردوی آموزشی و توان افزایی امدادگران و نجاتگران این شهرستان در آبشار های کوهپایه شهرستان کرمان خبر داد.

بنا به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان انار ، محمود بهشتی نیا با بیان این خبر افزود : از آنجایی که امدادگران و نجاتگران هلال احمربازوهای توانمند جمعیت هستند و مهارت ، آمادگی آنها در هر زمان و هر مکان امری مهم تلقی می گردد در همین راستا اردوی مهارتی ، آموزشی و توان افزایی امدادگران و نجاتگران این جمعیت در آبشار های سیمک بخش کوهپایه شهرستان کرمان برگزار گردید.

وی بیان نمود : در این برنامه یک روزه تعداد ۱۵ نفر از امدادگران و نجاتگران تیم کوهستان و نجات در حوادث جاده ای این شهرستان همه آبشارها کوهپایه را با عملیات فرود از ارتفاع بعد از مدت ۵ ساعت طی نمودند

بهشتی نیا گفت : هدف از این برنامه در اولویت اول مهارت و توان افزایی و آشنای اعضاء با شرایط سخت و دشوار و در اولویت دوم ایجاد انگیزه و حفظ روحیه امدادگری می باشد.

آبشارهای سیمک در ۳۵ کیلومتری شمال کرمان و در منطقه کوهپایه واقع گردیده که شامل ۱۳ آبشار است که نیازمند صعود و فرودهای فنی ، و بیشتر مورد توجه کوهنوردان و صخره نوردان استان و کشور می باشد . سیمک نام تنگه ای بسیار زیبا و کم نظیر در شمال روستای کوهپایه کرمان است که عرض این تنگه بسیار کم و بین سه تا پنج متر و دیواره های بسیار بلند دو طرف آن را احاطه نموده است.

 

ثبت دیدگاه