• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

دستمزدهای پایین برخی افراد شاغل در انار؛ کار یا بیگاری؟

  • 17 مرداد 1396 - 11:40
دستمزدهای پایین برخی افراد شاغل در انار؛ کار یا بیگاری؟

شماری از افرادی که به عنوان منشی یا مناصب دیگر در برخی مکان‌ها شاغل هستند، می‌گویند با اینکه در روز حدود هفت ساعت کار می‌کنند اما حقوق‌ ماهانه‌شان بسیار اندک و در حدود ۲۵۰ هزار تا ۳۵۰ هزار تومان است.

این افراد می‌گویند از سر ناچاری مجبور هستند به این شرایط که در واقع بیگاری است، تن بدهند.

سعید ذوالفقاری، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی انار در این خصوص به انارپرس گفت: طبق قانون کار تمام افرادی که در طول روز ۷ساعت و ۲۰دقیقه کار کنند مشمول حقوق کامل می‌شوند که مبلغ حقوق کامل در سال۱۳۹۶ حدود یک میلیون و دویست هزارتومان تعیین شده و هر ساله پس از تعیین حقوق کامل، هم اداره کار و رفاه اجتماعی و هم اداره تامین اجتماعی اطلاع‌رسانی‌های عمومی و هم اطلاع رسانی به دستگاه های اجرایی و… را انجام می‌دهند.

وی افزود: افرادی که با این شرایط و ساعت کار حقوقی پایین‌تر دریافت می‌کنند با رضایت خودشان است و در صورتی که خود افراد اعتراضی در خصوص پایین بودن حقوق و یا دیر پرداختن آن نداشته باشند اقدامی نمی‌توانیم انجام دهیم و متاسفانه به دلیل مشکلاتی که در زمینه اشتغال وجود دارد افراد به دلیل ترس از دست دادن شغل خود از مراجعه و شکایت در این خصوص خودداری می‌کنند.

ذوالفقاری ادامه داد: از طرفی سه‌شنبه هر هفته نیز بازرس اداره کار، بازرسی واحدهای کارگری را انجام می‌دهد که باز هم متاسفانه در آنجا کارگران مشکلات خود را مطرح نمی‌کنند.

وی گفت: مواردی هم بوده که کارگر مشکل خود را مطرح کرده و ما به کارفرما اخطار داده‌ایم اما متاسفانه بعد از آن کارگر را اخراج کرده‌اند و پس از آن البته با مطلع شدن از این موضوع، دوباره کارگر را بازگشت به کار کردیم.

رئیس اداره کار انار افزود: البته بازرس در بازدید از واحدها نواقص و تخلفات را به ما گزارش و اداره کار طی یک اخطار کتبی به کارفرما مهلت ۱۵روزه می‌دهد تا طی این مدت مشکلات موجود رفع شود.

وی گفت: در این خصوص اگر موردی وجود دارد افراد به اداره کار اطلاع دهند تا بازرس به محل مراجعه و اخطار کتبی به کارفرما از سوی ما انجام شود.

ثبت دیدگاه